Zgrada kao muzejski predmet
Zašto Muzej 25. maj posle 60 godina postojanja, svojim sadržajem, koncepcijom i programima, daleko prevazilazi značaj i obim poslova koji su pred ovu ustanovu stavljeni u trenutku osnivanja? Kako je postao „muzejski predmet“ Muzeja Jugoslavije i kakav je pristup kada je u pitanju njegova zaštita i fizička obnova?
Zgrada Muzeja 25. maj, centralni objekat u okviru kompleksa Muzeja Jugoslavije, ima izuzetan svedočanstveni potencijal i kao takva je jedinstven „muzejski predmet“. Zahvaljujući posebnim odlikama, kako arhitektonskim tako i kulturološkim, Muzej 25. maj ima jedinstvenu kulturnu, društvenu, umetničku i istorijsku vrednost. Tipičan je predstavnik arhitekture reprezentativnih objekata u Beogradu šezdesetih godina 20. veka, jedan je od prvih namenski izgrađenih muzeja te vrste u Beogradu i Srbiji, a takođe zauzima značajno mesto u stvaralačkom opusu Mihaila Jankovića, jednog od vodećih beogradskih i jugoslovenskih arhitekata tog razdoblja. „Na kraju, sve što je vredno biće umetničko delo i post-festum.” (Mihailo Janković)
Od osnivanja do danas njegova prvobitna funkcija nije se promenila – reč je o javnoj ustanovi sa izložbenim prostorom gde se organizuju stalne i povremene izložbe, sa bioskopskom salom za prikazivanje filmova i održavanje raznih skupova, seminara i predavanja. Impozantan spisak izložbi iz zemlje i inostranstva, u periodu od 1978. do 2022. godine, pored brojnih međunarodnih i domaćih skupova, seminara, predavanja i drugih programa, kao i poseta velikog broja državnika, poznatih ličnosti i delegacija, samo su deo realizovanih aktivnosti tokom pola veka postojanja ovog zdanja.
Muzej 25. maj poklon je Beograda Josipu Brozu Titu za 70. rođendan i mesto je koje i danas nesumnjivo privlači pažnju javnosti i izaziva oprečne stavove.
Beograd, 6. april 2022. godine
Povezani članci
Tri četvrtine članica AmCham-a planira povećanje poslovanja i nove investicije u 2025. godini
AmCham kompanije članice umereno su zadovoljne poslovnom klimom u Srbiji
IKEA istraživanje pokazalo je da čak 80% dece u Srbiji povremeno prespava u krevetu roditelja
IKEA veruje da su deca najvažniji ljudi na svetu
A1 Srbija pokrenuo #BoljiOnline platformu za bezbednije i odgovornije korišćenje tehnologije
Kompanija A1 Srbija predstavila je javnosti svoju #BoljiOnline platformu