TikTok: Šta marketari i brendovi treba da znaju?
Tik-tok, TikTok! Sat otkucava, a svakoga dana se hiljade korisnika pridružuje ovoj aplikaciji i to je trend koji će još dugo trajati!
Pojedini brendovi su to prepoznali priliku i munjevito počeli da plasiraju sadržaj.
Sumirali smo na jednom mestu sve što je potrebno da znate da biste iz TikTok-a izvukli najviše za vaš brend.
TikTok je naslednik koncepta kratkih video klipova, koje je začela aplikacija zvana Vine i lansirala nov način konzumacije sadržaja. Limit dužine videa bio je 7 sekundi, što je zahtevalo veliku kreativnost marketara. 2016. godine Vine prestaje sa radom i na tržištu je stvoren veliki prostor za novog igrača, što je TikTok mudro iskoristio.
Sada je Vine dobio naslednika, a TikTok konkurenciju u vidu aplikacije Byte.
Šta je TikTok?
Da bismo dublje zašli u ovu aplikaciju, potrebno je da razumete šta ona predstavlja i ko su njeni korisnici.
TikTok je kineska društvena mreža koja ima više od 500 miliona korisnika i zasniva se na kratkim video materijalima. Razvila se iz aplikacije Musical.ly, čiji je koncept bio snimanje i objavljivanje kratkih muzičkih klipova, playback i plesnih video snimaka.
TikTok se ne razlikuje previše, ali je doživeo određene promene.
Prosečna dužina TikTok videa je 15 sekundi, a gotovo polovina korisnika je starosti između 16 i 24 godine koji provedu oko 52 minuta dnevno koristeći aplikaciju.
Sadržaj objava je promenjen u odnosu na Musical.ly tako da veliki deo obuhvataju komični klipovi i originalni sadržaji korisnika koji često diktiraju šta je cool.
Najpopularniji TikTok nalog je vlasništvo influenserke Loren Gray, koja ima gotovo 35 miliona pratilaca.
Zanimljiv je i slogan TikTok-a:“Real people. Real videos.“ Šta vam on govori?
Kako nastupiti na TikTok-u kao brend?
Ako je vaš target mlađa populacija i tinejdžeri, bez dileme treba da pronađete način i osmislite strategiju nastupa na ovoj aplikaciji. Treba biti obazriv, jer je lako omanuti s pristupom ciljnoj grupi koja ima jedinstven smisao za humor i malo je toga što im može održati pažnju duže od nekoliko sekundi.
Vaš sadržaj treba da izgleda i zvuči prirodno, nenametljivo, ali intrigantno i interesantno. Njegovi korisnici TikTok smatraju ličnim prostorom i komfort zonom koja ne sme biti narušena neželjenim sadržajem.
Pa da vidimo kako krenuti sa marketingom na TikTok-u…
1. Kreirajte nalog i krenite sa zabavnim objavama
Zvuči jednostavno, logično i lako.
Imajte na umu kakav sadržaj je ovde poželjan i počnite da objavljujete.
Ukoliko nemate ideju kako krenuti, istražite šta rade drugi brendovi, proverite da li su neke kompanije iz vaše niše krenule sa marketingom na TikTok-u i koji #challenge je u trendu.
Na primer, ako želite da promovišete brend garderobe, „I used to be so beautiful, now look at me“ challenge je pravac u kome treba razmišljati.
Ovaj #challenge ima više desetina hiljada pratilaca i potencijalno isto toliko krajnjih korisnika vašeg proizvoda.
Pokušajte da dodate malo originalnog humora koji će proizvod ili brend baciti za trenutak u drugi plan. Na taj način im nećete dosađivati suvim prodajnim sadržajem, a njihovo poverenje ka vašem brendu će rasti.
2. Neka drugi korisnici kreiraju sadržaj za vas
Kada se pravilno osmisli i realizuje, ovaj marketing pristup može biti fantastičan za vaš proizvod.
Ako imate shop, potrudite se da istaknete na više mesta vaše korisničko ime na TikTok-u, velike su šanse da će kupci podeliti sa svojim pratiocima iskustvo boravka kod vas. Da li ćete dobiti pozitivnu ili negativnu besplatnu reklamu zavisi isključivo od vas…
#challenge koji smo prethodno pomenuli je jako popularna forma.
Možete odštampati hashtag na pakovanje proizvoda ili na promo flajer i motivisati vaše kupce da zaprate vaš hashtag. Recimo, definišite #mojbrendchallenge, odaberite pesmu koja je na neki način povezana sa vašim brendom i neka kupci kreativno đuskaju držeći vaš proizvod u rukama.
3. Razmotrite saradnju sa TikTok influenserima
Influenseri na ovoj aplikaciji još uvek nisu dominantna pojava, ali postoje oni kojima na ovoj platformi ide prilično dobro.
Ukoliko imate problem sa kreiranjem sadržaja, ova strategija može biti rešenje. Hiljadama puta je testirana na različitim aplikacijama, isto funkcioniše i na TikTok-u. Ovakav pristup može biti usmeren na rast broja vaših pratilaca na TikTok-u ili jednostavno rast prodaje.
Nema ničega lošeg u tome da nekoga sa velikim brojem pratilaca pitate da ispromoviše vaš proizvod ili uslugu.
Pronaći pravog influensera za vaš brend je ozbiljan zadatak u kojem vam mogu pomoći I određeni online alati, kao što je Upfluencer.
4. Oglašavanje na TikTok-u
Većinu ovo najviše zanima, međutim imamo i dobre i malo manje dobre vesti.
Dobra je da je oglašavanje na TikTok-u otpočelo, ali je u fazi testiranja.
S druge strane, teritorijalno je ograničeno na SAD i pojedine države Evrope, a za standarde našeg tržišta je prilično skupo.
Minimalan iznos investicije u oglašavanje po kampanji je 500$, a 50$ po grupi oglasa.
Prosečan CPM (trošak na 1000 impresija) je 10$, što znači da za 500$ vaš oglas će biti prikazan oko 50.000 puta.
To je prilično manje u odnosu na druge društvene mreže, ali ukoliko je vaša ciljna grupa na TikTok-u, ne oklevajte.
Postoje 4 načina za oglašavanje na TikTok-u:
- Infeed Native Video Ads – Identičan je sponzorisanim pričama na Instagramu ili Snapchatu. Tipovi kampanje su najčešće traffic i app download.
- Brand Takeovers – Omogućava brendu da zagospodari TikTok-om na jedan dan. Dozvoljeno mu je da kreira fotografije, GIF-ove i video klipove koji vode na određene landing stranice ili #challenge.
- Hashtag Challenges – Sponzorisanjem hashtaga drastično se povećava engagement.
- Branded Lenses – Podseća na Snapchat filtere u vidu 2D i 3D naočara.
A marketari bi u najskorijoj budućnosti mogli često da vidjaju ovaj prizor na svojim računarima…
Podseća na Facebook Ads Manager, s tim što su placement i formati oglasa različiti. TikTok oglase možete plasirati i na druge platforma poput Vigo, Helo, Pangle… O tome nekom drugom prilikom.
Velike kompanije se utrkuju u društveno odgovornim aktivnostima i to je nešto što svetu može doneti mnogo toga dobrog. Ni TikTok ne zaostaje.
Lansiran je nalog “TikTok Tips” gde su u partnerstvu sa brojnim influenserima preneli poruku o odgovornom nastupanju na društvenim mrežama, sigurnosti i mentalnom zdravlju.
Ipak, TikTok još uvek nije definisao brojne aspekte aplikacije.
Izgled profila koji jako podseća na Instagram se testira.
Ponuditi nešto novo u poznatom pakovanju je logično, ali da li će neka ažurirana verzija TikTok-a izgledati ovako, to ne možemo da znamo u ovom momentu.
Korisnici TikTok-a se suočavaju i sa neočekivanim ograničenjima sadržaja. Društvene mreže standardno zabranjuju promociju terorizma, nasilja, govor mržnje, kriminal, uznemiravanje, nagost…
Pojedini su se žalili da im je onemogućen pristup profilu iz banalnih razloga (npr. kuhinjski nož na stolu u pozadini videa je protumačen kao potencijalno nasilje). Ovakve stvari mogu obeshrabriti mnoge brendove u oglašavanju.
Promene se dešavaju gotovo na dnevnom nivou, mi ćemo ih pratiti i podeliti sa vama.
Miloš Vranjanac
Povezani članci
Privreda na putu zelene tranzicije
Kako će novi Zakon o energetici uticati na dalju dekarbonizaciju privrede?
Čak 31% ispitanika povratak na posao posle odmora smatra stresnim
z tri saveta kompanije Mars i brenda Orbit povratak u rutinu će biti lakši