Influenser marketing Vs. Korona

U periodu kada je neophodno da se socijalno distanciramo od nama dragih ljudi, prijatelja, porodice, kolega, saradnika, digitalni mediji su ti koji nas drže na okupu – slavimo rođendane preko Live-a, pričamo sa porodicom putem House Party aplikacije, video poziva na Viberu, WhatsApp-u, održavamo sastanke i priključujemo se predavanjima i konferencijama preko Zoom-a, Team Talk-a, Skype-a…

Svet je usporio, dok internet saobraćaj raste vrtoglavom brzinom!

Iako nam se čini da je pandemija uzela maha i zahvatila čak i naše omiljene profile na društvenim mrežama, da li je zaista tako?

Viralno vs. viremično

Svakako da je ova tema i dalje #1, ali bilo je potrebno svega par dana da se publika uželi „light“ tema i potraži nešto drugačiji content koji će im pomoći da svoje vreme u karantinu, u svom domu, provedu najkvalitetnije moguće.

To su nam potvrdili i oni koji o tome najbolje znaju – ko drugi nego influenseri! Svakodnevno praćenje online zajednice, kao i istraživanje koje smo sproveli među mikro i makro influenserima, pokazalo nam je da COVID19 možda ipak neće biti glavna faca društvenih mreža još dugo.

Corona-free content

Rezultati su pokazali da pratioci najvećeg broja influensera očekuju sadržaj na koji su i do sada navikli, traže fitness, kulinarske i beauty savete, predloge aktivnosti za decu, korisne i edukativne materijale koji su u ekspanziji, te da im komunikacija o temi Korona virusa nije među omiljenima.

Influenseri svakako da nisu zaobišli činjenicu da imaju veliki uticaj na svoju armiju fanova i pratilaca, zbog čega i dalje apeluju na sve da budu odgovorni i ostanu u svom domu, dele primere dobre prakse, ističu važne informacije, podržavaju male biznise, dok su se i sami uželeli snimanja i tema koje su prethodno obrađivali, pa već sada primećujemo blagi porast video contenta na teme koje nisu u relaciji sa COVID19.

Iako i dalje oprezni, osluškujući očekivanja i zahteve pratilaca (DM, Q&A, ankete), voljni su i spremni da sarađuju sa brendovima, što je pokazatelj da vanredne situacije ne znače nužno zaustavljanje tržišta, već neophodno prilagođavanje nametnutoj situaciji.

Šta dalje…

Neosporno je da je ova situacija prirodno poremetila redovni tok promotivnih brend kampanja i aktivnosti, ali ono što je važno istaći jeste da je zadatak brendova da u domove potrošača uđu preko digitalnih kanala i postanu im pravi prijatelji u teškim situacijama. Od kompanija se očekuje da dele koristan sadržaj, fokusiraju se na korisnika i njegov život od kuće, zbog čega influenseri u ovoj situaciji opravdavaju promociju isključivo proizvoda i usluga koje mogu olakšati i ulepšati život potrošača i onih koje se mogu poručiti online.

Ono što je svakako neophodno jeste prilagoditi ton komunikacije i u osmišljavanje marketing kampanja uključiti odabrane influensere koji u ovom periodu dobijaju veliki broj pratilaca, i koji će u skladu sa svojom publikom i njihovim željama i očekivanjima uskladiti promociju na pravi način. Jer na kraju, ko bolje poznaje njihovu publiku od njih samih?

Sada konačno možemo i da zaključimo da je i ovoga puta 1:0 u korist brendova i influensera!

Pa da sumiramo…

  • „Life goes on“ – Publika traži drugačiji i „light“ content
  • „Quarantine & Chill“ – Saveti za što kvalitetnije provedeno vreme i zabavu – kao must!Content na digitalnim kanalima razvija se u korist korisnih saveta za život kod kuće i u promociju online prodaje, a idealan odnos bio bi 2/3 prema 1/3 u korist saveta
  • „Talk native to me“– Influenseri voljni da pomognu brendovima u promociji. Dobijaju veliki broj pratilaca, reach i engagement im se drastično povećava. Uključite ih u osmišljavanje kampanja – oni najbolje poznaju svoju publiku pa će predložiti i najprihvatljiviji način i intenzitet promocije
  • Čuvajte se, budite odgovorni i #ostanitekodkuće

Anja Nikolić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

seventeen + 11 =