![](https://olafmcateer.rs/wp-content/uploads/2023/01/rsz_1woman-in-white-shirt-decorating-cake-3983671-scaled.jpg)
Influenser marketing Vs. Korona
U periodu kada je neophodno da se socijalno distanciramo od nama dragih ljudi, prijatelja, porodice, kolega, saradnika, digitalni mediji su ti koji nas drže na okupu – slavimo rođendane preko Live-a, pričamo sa porodicom putem House Party aplikacije, video poziva na Viberu, WhatsApp-u, održavamo sastanke i priključujemo se predavanjima i konferencijama preko Zoom-a, Team Talk-a, Skype-a…
Svet je usporio, dok internet saobraćaj raste vrtoglavom brzinom!
Iako nam se čini da je pandemija uzela maha i zahvatila čak i naše omiljene profile na društvenim mrežama, da li je zaista tako?
![](https://olafmcateer.rs/wp-content/uploads/2023/01/rsz_1woman-in-white-shirt-decorating-cake-3983671-scaled.jpg)
Viralno vs. viremično
Svakako da je ova tema i dalje #1, ali bilo je potrebno svega par dana da se publika uželi „light“ tema i potraži nešto drugačiji content koji će im pomoći da svoje vreme u karantinu, u svom domu, provedu najkvalitetnije moguće.
To su nam potvrdili i oni koji o tome najbolje znaju – ko drugi nego influenseri! Svakodnevno praćenje online zajednice, kao i istraživanje koje smo sproveli među mikro i makro influenserima, pokazalo nam je da COVID19 možda ipak neće biti glavna faca društvenih mreža još dugo.
Corona-free content
Rezultati su pokazali da pratioci najvećeg broja influensera očekuju sadržaj na koji su i do sada navikli, traže fitness, kulinarske i beauty savete, predloge aktivnosti za decu, korisne i edukativne materijale koji su u ekspanziji, te da im komunikacija o temi Korona virusa nije među omiljenima.
Influenseri svakako da nisu zaobišli činjenicu da imaju veliki uticaj na svoju armiju fanova i pratilaca, zbog čega i dalje apeluju na sve da budu odgovorni i ostanu u svom domu, dele primere dobre prakse, ističu važne informacije, podržavaju male biznise, dok su se i sami uželeli snimanja i tema koje su prethodno obrađivali, pa već sada primećujemo blagi porast video contenta na teme koje nisu u relaciji sa COVID19.
Iako i dalje oprezni, osluškujući očekivanja i zahteve pratilaca (DM, Q&A, ankete), voljni su i spremni da sarađuju sa brendovima, što je pokazatelj da vanredne situacije ne znače nužno zaustavljanje tržišta, već neophodno prilagođavanje nametnutoj situaciji.
![](https://olafmcateer.rs/wp-content/uploads/2023/01/woman-wearing-white-sleeveless-top-3094230.jpg)
Šta dalje…
Neosporno je da je ova situacija prirodno poremetila redovni tok promotivnih brend kampanja i aktivnosti, ali ono što je važno istaći jeste da je zadatak brendova da u domove potrošača uđu preko digitalnih kanala i postanu im pravi prijatelji u teškim situacijama. Od kompanija se očekuje da dele koristan sadržaj, fokusiraju se na korisnika i njegov život od kuće, zbog čega influenseri u ovoj situaciji opravdavaju promociju isključivo proizvoda i usluga koje mogu olakšati i ulepšati život potrošača i onih koje se mogu poručiti online.
Ono što je svakako neophodno jeste prilagoditi ton komunikacije i u osmišljavanje marketing kampanja uključiti odabrane influensere koji u ovom periodu dobijaju veliki broj pratilaca, i koji će u skladu sa svojom publikom i njihovim željama i očekivanjima uskladiti promociju na pravi način. Jer na kraju, ko bolje poznaje njihovu publiku od njih samih?
Sada konačno možemo i da zaključimo da je i ovoga puta 1:0 u korist brendova i influensera!
Pa da sumiramo…
- „Life goes on“ – Publika traži drugačiji i „light“ content
- „Quarantine & Chill“ – Saveti za što kvalitetnije provedeno vreme i zabavu – kao must!Content na digitalnim kanalima razvija se u korist korisnih saveta za život kod kuće i u promociju online prodaje, a idealan odnos bio bi 2/3 prema 1/3 u korist saveta
- „Talk native to me“– Influenseri voljni da pomognu brendovima u promociji. Dobijaju veliki broj pratilaca, reach i engagement im se drastično povećava. Uključite ih u osmišljavanje kampanja – oni najbolje poznaju svoju publiku pa će predložiti i najprihvatljiviji način i intenzitet promocije
- Čuvajte se, budite odgovorni i #ostanitekodkuće
Anja Nikolić
Povezani članci
Niklo kao ja: Urbanim vrtovima protiv klimatskih promena
A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti
A1 Kinoteka letnji bioskop počinje sa projekcijama od 15. jula
Terasa Doma Vojske ponovo će biti mesto okupljanja ljubitelja sedme umetnosti