Četiri načina da ojačate YouTube kanal uz novi Community Tab

Ukoliko do sada niste, pravi je trenutak da iz prve ruke saznate šta je tačno YouTube Community Tab. U ovom tekstu ćemo objasniti ko sve može da ga koristi, kako i u koje svrhe, i dati praktične savete brendovima i „jutjuberima“ kako da pomoću njega prodube komunikaciju sa publikom i time ojačaju svoj YouTube kanal.

 

Youtube kanal

Šta je Community Tab?

 

Za većinu ljudi, YouTube predstavlja veb sajt za postavljanje i gledanje video snimaka.

Međutim, njegovi kreatori u poslednje vreme ulažu dosta napora da od video platforme kreiraju pravu društvenu mrežu, sa opcijama poput Contacts (analogno prijateljima na Facebook-u), Reels (YouTube verzija story-ja), a od skoro i Community Tab.

Ranije, svi YouTube kanali su imali sekciju pod nazivom Discussion na kojoj su pratioci i vlasnici kanala mogli ostavljati, lajkovati i komentarisati isključivo tekstualne objave.

Od novembra 2017, Community Tab je dostupan svim kanalima koji imaju preko 10 000 pratilaca (subscriber-a). Nalazi se u gornjem zaglavlju zajedno sa Videos, Playlists i About sekcijama.

 

Youtube kanal

 

Uvođenjem CT-a za određene kanale, komunikacija sa publikom postaje prirodnija i mnogo više nalik na ostale društvene mreže. Iz perspektive brenda ili influensera, ovo je prostor koji najviše podseća na Facebook Page.

 

Community Tab je sekcija za komunikaciju sa publikom u okviru pojedinačnog YouTube kanala, koja pruža vlasniku mogućnost da deli slike i GIF-ove, postavlja pitanja i ankete, pruža uputstva i informacije, kao i da deli svoje ili tuđe video sadržaje.

 

Svaku objavu je moguće komentarisati, ali i dati joj pozitivnu ( ) ili negativnu ( ) ocenu.

Kada vlasnik kanala podeli objavu na svom Community-ju, njegovi ili njeni pratioci je mogu videti na više načina:

  1. Ukoliko koriste YouTube na mobilnom telefonu, objava će se pojaviti na Home Feed-u, a uz malo podešavanja i u vidu notifikacije;
  2. Tako što će posetiti Community Tab u okviru željenog kanala (ovo funkcioniše i na mobilnoj i na desktop verziji).

Youtube kanal

 

Čemu služi i kome je namenjen?

 

Budući da proizvodnja zanimljivih i relevantnih video sadržaja zahteva napor, a pre svega vreme, bilo je potrebno pružiti kreatorima sadržaja neki kanal komunikacije sa publikom u periodu između dve video objave.

Stoga je svrha Community Tab-a češća i raznovrsnija interakcija sa publikom, ali i prijem povratnih informacija koje se u samim video snimcima često izgube u masi komentara.

Community Tab je u beta verziji pušten u rad još septembra 2016. Tada je grupa nekoliko odabranih kanala, poput AsapSCIENCE, vlogbrotersThe Game Theorists i još desetak drugih, bila srećni dobitnik ove nove, prilično kul opcije.

Od kako je u novembru proširen na sve kanale sa preko 10 000 pratilaca, primetno je da su njegov potencijal mnogo više koristili YT influenseri nego brendovi, naročito kada je domaća scena u pitanju.

Zato se nadamo da će ovaj tekst biti motivacija i što većem broju community managera da „razmrdaju“ malo YouTube nastup klijenata.

 

Pojačajte svoj YouTube kanal uz Community Tab

 

Kako bismo što bolje dočarali potencijal Community Tab-a, „prečešljali“ smo kanale nekoliko domaćih influensera i izdvojili najbolje primere kako uz pomoć njega angažovati publiku, a naročito kako povećati preglede na YouTube nalogu.

 

Evo nekoliko ideja.

 

1.     Saznajte šta vaša publika voli

 

Community tab Youtube kanal

Budući da je ovo česta dilema u svakodnevici influensera, verovatno ste se do sada za pomoć obraćali svojoj publici na Facebook-u i Instagram-u.

Međutim, na različitim mrežama i deo publike je različit, pa je Community Tab odličan način da zadovoljite najveći broj YouTube pratilaca u slučaju da je to vaša primarna mreža.

Svoje pratioce možete zamoliti da umesto vas odaberu između više opcija, ili im možete tražiti potpuno novu ideju za naredni video.

Community tab Youtube kanal

 

Community tab Youtube kanal

 

2.     Povećajte preglede na novim, ali i starim video snicima

 

Community tab Youtube kanal

Poput televizijskih kanala i producentskih kuća koje nas svakodnevno „bombarduju“ teaser-ima i trailer-ima novih filmova i serija, i vi možete kreirati „hype“ interesantnom najavom novog videa u koji ste uložili dosta vremena i truda.

Mogućnosti su beskonačne – „behind the scenes“ fotografije, GIF napravljen od delića video snimka, „meme“, ili bilo šta što će zaintrigirati publiku i doprineti većem broju pregleda.

Community tab Youtube kanal

 

Community tab Youtube kanal

Pored najavljivanja novog sadržaja, Community Tab je odličan i za promociju videa nakon postavljanja, ali i „oživljavanje“ starih video snimaka.

Community tab Youtube kanal

 

3.     Promovišite proizvod ili saradnju

 

Sve češće se na YouTube-u mogu videti video snimci koji su rezultat saradnje više kanala – influensera sa brendovima, influensera međusobno, ali i različitih brendova.

Da se promocija ne bi svela samo na Facebook i Instagram, pojedinci ili brendovi koji se u videu nalaze – a nisu ga postavili na svoj kanal – mogu ga na Community Tab-u podeliti sa svojom publikom.

Time ne samo što se povećava broj pregleda na samom videu, već se u slučaju poslovne saradnje povećavaju efekti promocije i međusobno promovišu različiti kanali. Poput tagovanja na Facebook-u i Instagram-u, samo bolje.

Community tab Youtube kanalOsim toga, za influensere ovo predstavlja odličan način za pojačavanje efekata promocije proizvoda.

Community tab Youtube kanal

 

Community tab Youtube kanal

4.     Objavite novosti i upoznajte svoju publiku

 

Pružajući mogućnost „velikim“ nalozima da grade svoj community razmenjujući detalje o sebi i svom životu (ili životu kompanije), YouTube je učinio važan korak ka transformaciji iz platforme za deljenje video snimaka u društvenu mrežu.

Community tab Youtube kanal

Poput Facebook-a, na Community Tab-u možete deliti fotografije i statuse, ali i postavljati pitanja svojim pratiocima i komunicirati s njima.

Ovo može biti od posebnog značaja kompanijama jer postaje relativno lako doći do uvida u karakteristike publike, što do sada, kada je YouTube u pitanju, nije bilo lako.

Community tab Youtube kanal

 

Community tab Youtube kanal

 

Community tab Youtube kanal

 

Na kraju, voleli bismo da skrenemo pažnju na to da svi primeri u ovom tekstu potiču sa kanala influensera. Zašto je to tako?

Nijedna kompanija ili brend u Srbiji još uvek ne koristi ovu opciju na svom YouTube kanalu.

Neki uopšte nemaju mogućnost, jer nemaju 10 000 pratilaca.

Neki imaju mogućnost, ali nisu informisani, ili zainteresovani za nju, pa se na njihovim kanalima umesto Community i dalje nalazi Discussion Tab.

Drugi su, pak, krenuli u dobrom smeru, ali nakon uvođenja nisu uložili napore u kreiranje sadržaja pa je njihov Community Tab prazan.

U svakom slučaju, očigledno je da niko u potpunosti nije razumeo potencijal YouTube-a kao marketinškog kanala. Zato savetujemo domaće kompanije da se ugledaju na influensere, i što pre usmere svoje napore ka razvijanju content marketinga na ovoj moćnoj platformi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

2 × three =