Četiri načina da ojačate YouTube kanal uz novi Community Tab
Ukoliko do sada niste, pravi je trenutak da iz prve ruke saznate šta je tačno YouTube Community Tab. U ovom tekstu ćemo objasniti ko sve može da ga koristi, kako i u koje svrhe, i dati praktične savete brendovima i „jutjuberima“ kako da pomoću njega prodube komunikaciju sa publikom i time ojačaju svoj YouTube kanal.
Šta je Community Tab?
Za većinu ljudi, YouTube predstavlja veb sajt za postavljanje i gledanje video snimaka.
Međutim, njegovi kreatori u poslednje vreme ulažu dosta napora da od video platforme kreiraju pravu društvenu mrežu, sa opcijama poput Contacts (analogno prijateljima na Facebook-u), Reels (YouTube verzija story-ja), a od skoro i Community Tab.
Ranije, svi YouTube kanali su imali sekciju pod nazivom Discussion na kojoj su pratioci i vlasnici kanala mogli ostavljati, lajkovati i komentarisati isključivo tekstualne objave.
Od novembra 2017, Community Tab je dostupan svim kanalima koji imaju preko 10 000 pratilaca (subscriber-a). Nalazi se u gornjem zaglavlju zajedno sa Videos, Playlists i About sekcijama.
Uvođenjem CT-a za određene kanale, komunikacija sa publikom postaje prirodnija i mnogo više nalik na ostale društvene mreže. Iz perspektive brenda ili influensera, ovo je prostor koji najviše podseća na Facebook Page.
Community Tab je sekcija za komunikaciju sa publikom u okviru pojedinačnog YouTube kanala, koja pruža vlasniku mogućnost da deli slike i GIF-ove, postavlja pitanja i ankete, pruža uputstva i informacije, kao i da deli svoje ili tuđe video sadržaje.
Svaku objavu je moguće komentarisati, ali i dati joj pozitivnu ( ) ili negativnu ( ) ocenu.
Kada vlasnik kanala podeli objavu na svom Community-ju, njegovi ili njeni pratioci je mogu videti na više načina:
- Ukoliko koriste YouTube na mobilnom telefonu, objava će se pojaviti na Home Feed-u, a uz malo podešavanja i u vidu notifikacije;
- Tako što će posetiti Community Tab u okviru željenog kanala (ovo funkcioniše i na mobilnoj i na desktop verziji).
Čemu služi i kome je namenjen?
Budući da proizvodnja zanimljivih i relevantnih video sadržaja zahteva napor, a pre svega vreme, bilo je potrebno pružiti kreatorima sadržaja neki kanal komunikacije sa publikom u periodu između dve video objave.
Stoga je svrha Community Tab-a češća i raznovrsnija interakcija sa publikom, ali i prijem povratnih informacija koje se u samim video snimcima često izgube u masi komentara.
Community Tab je u beta verziji pušten u rad još septembra 2016. Tada je grupa nekoliko odabranih kanala, poput AsapSCIENCE, vlogbroters, The Game Theorists i još desetak drugih, bila srećni dobitnik ove nove, prilično kul opcije.
Od kako je u novembru proširen na sve kanale sa preko 10 000 pratilaca, primetno je da su njegov potencijal mnogo više koristili YT influenseri nego brendovi, naročito kada je domaća scena u pitanju.
Zato se nadamo da će ovaj tekst biti motivacija i što većem broju community managera da „razmrdaju“ malo YouTube nastup klijenata.
Pojačajte svoj YouTube kanal uz Community Tab
Kako bismo što bolje dočarali potencijal Community Tab-a, „prečešljali“ smo kanale nekoliko domaćih influensera i izdvojili najbolje primere kako uz pomoć njega angažovati publiku, a naročito kako povećati preglede na YouTube nalogu.
Evo nekoliko ideja.
1. Saznajte šta vaša publika voli
Budući da je ovo česta dilema u svakodnevici influensera, verovatno ste se do sada za pomoć obraćali svojoj publici na Facebook-u i Instagram-u.
Međutim, na različitim mrežama i deo publike je različit, pa je Community Tab odličan način da zadovoljite najveći broj YouTube pratilaca u slučaju da je to vaša primarna mreža.
Svoje pratioce možete zamoliti da umesto vas odaberu između više opcija, ili im možete tražiti potpuno novu ideju za naredni video.
2. Povećajte preglede na novim, ali i starim video snicima
Poput televizijskih kanala i producentskih kuća koje nas svakodnevno „bombarduju“ teaser-ima i trailer-ima novih filmova i serija, i vi možete kreirati „hype“ interesantnom najavom novog videa u koji ste uložili dosta vremena i truda.
Mogućnosti su beskonačne – „behind the scenes“ fotografije, GIF napravljen od delića video snimka, „meme“, ili bilo šta što će zaintrigirati publiku i doprineti većem broju pregleda.
Pored najavljivanja novog sadržaja, Community Tab je odličan i za promociju videa nakon postavljanja, ali i „oživljavanje“ starih video snimaka.
3. Promovišite proizvod ili saradnju
Sve češće se na YouTube-u mogu videti video snimci koji su rezultat saradnje više kanala – influensera sa brendovima, influensera međusobno, ali i različitih brendova.
Da se promocija ne bi svela samo na Facebook i Instagram, pojedinci ili brendovi koji se u videu nalaze – a nisu ga postavili na svoj kanal – mogu ga na Community Tab-u podeliti sa svojom publikom.
Time ne samo što se povećava broj pregleda na samom videu, već se u slučaju poslovne saradnje povećavaju efekti promocije i međusobno promovišu različiti kanali. Poput tagovanja na Facebook-u i Instagram-u, samo bolje.
Osim toga, za influensere ovo predstavlja odličan način za pojačavanje efekata promocije proizvoda.
4. Objavite novosti i upoznajte svoju publiku
Pružajući mogućnost „velikim“ nalozima da grade svoj community razmenjujući detalje o sebi i svom životu (ili životu kompanije), YouTube je učinio važan korak ka transformaciji iz platforme za deljenje video snimaka u društvenu mrežu.
Poput Facebook-a, na Community Tab-u možete deliti fotografije i statuse, ali i postavljati pitanja svojim pratiocima i komunicirati s njima.
Ovo može biti od posebnog značaja kompanijama jer postaje relativno lako doći do uvida u karakteristike publike, što do sada, kada je YouTube u pitanju, nije bilo lako.
Na kraju, voleli bismo da skrenemo pažnju na to da svi primeri u ovom tekstu potiču sa kanala influensera. Zašto je to tako?
Nijedna kompanija ili brend u Srbiji još uvek ne koristi ovu opciju na svom YouTube kanalu.
Neki uopšte nemaju mogućnost, jer nemaju 10 000 pratilaca.
Neki imaju mogućnost, ali nisu informisani, ili zainteresovani za nju, pa se na njihovim kanalima umesto Community i dalje nalazi Discussion Tab.
Drugi su, pak, krenuli u dobrom smeru, ali nakon uvođenja nisu uložili napore u kreiranje sadržaja pa je njihov Community Tab prazan.
U svakom slučaju, očigledno je da niko u potpunosti nije razumeo potencijal YouTube-a kao marketinškog kanala. Zato savetujemo domaće kompanije da se ugledaju na influensere, i što pre usmere svoje napore ka razvijanju content marketinga na ovoj moćnoj platformi.
Povezani članci
Tri četvrtine članica AmCham-a planira povećanje poslovanja i nove investicije u 2025. godini
AmCham kompanije članice umereno su zadovoljne poslovnom klimom u Srbiji
IKEA istraživanje pokazalo je da čak 80% dece u Srbiji povremeno prespava u krevetu roditelja
IKEA veruje da su deca najvažniji ljudi na svetu
A1 Srbija pokrenuo #BoljiOnline platformu za bezbednije i odgovornije korišćenje tehnologije
Kompanija A1 Srbija predstavila je javnosti svoju #BoljiOnline platformu