Vrtoglavi uspeh onlajn trgovine otvara mogućnost za nova radna mesta
Najpopularnija internet prodavnica u Švajcarskoj širi svoj tim u Beogradu
Drugu godinu zaredom, svedoci smo revolucije internet trgovine. Dok su kupci usled pandemije menjali svakodnevicu, navike i želje, kompanije su prolazile kroz digitalnu transformaciju biznisa, menjale strategije, dajući primat onlajn kanalima i alatima. Internet je „preko noći“ postao dominantan kanal komunikacije i informisanja, kako na svetskom, tako i na domaćem tržištu. Broj onlajn kupovina u Srbiji je sa 7 miliona u 2019, porastao na 14,3 miliona u 2020. godini, dok je u protekloj godini u Srbiji potrošeno 455 miliona evra, a 1,8 miliona građana koristilo je usluge onlajn kupovine.
Kupovina na internetu donosi potpuno novo iskustvo za potrošače i priliku da brzo i lako obezbede proizvode i usluge, uporede cene i pronađu prave ponude. Kompanije koje imaju internet prodavnice beleže sve veće uspehe, a među njima je i Digitec Galaxus, kompanija koja je još 2016. godine otvorila svoju kancelariju i u Beogradu.
Jedna od najpopularnijih internet prodavnica koja posluje na tržištu Švajcarske od 2001. i Nemačke od 2018. godine, sa preko tri miliona različitih proizvoda u svojoj ponudi, danas broji više od 2,500 ljudi na internacionalnom nivou. Digitec Galaxus se u 2020. godini istakao svojim vrtoglavim uspehom i rastom od neverovatnih 59%, sa ukupnim prometom od preko 1,6 milijardi evra.
Na osnovu analize zemalja i gradova, Beograd se izdvojio kao centar koji pruža velike mogućnosti u pogledu broja ljudi koji govore nemački, francuski ili italijanski jezik, opšteg obrazovanja i tehničke pismenosti, tako da danas ova lokalna kancelarija ima tim od 290 članova sa tendencijom dalje ekspanzije.
„Ključ dugoročnog uspeha u onlajn trgovini je stvaranje lojalnosti kupaca i kreiranje kvalitetnog korisničkog iskustva. Podršku i personalizovanu komunikaciju sa klijentima u Švajcarskoj i Nemačkoj ostvarujemo i kroz kancelariju u Beogradu, posebno pridajući važnost transparentnosti prema kupcima, koji to i te kako umeju da prepoznaju i cene, zbog čega nam se iznova i vraćaju, a to ono što Digitec Galaxus izdvaja od konkurencije“, istakao je Aleksandar Zabunović, direktor lokalne kancelarije Digitec Galaxus.
Trend rasta onlajn trgovine osetan je u svim segmentima, a predviđa se da će do 2030. godine više od 85% kompanija globalno baviti e-trgovinom. Za Srbiju je prognoza da će ukupna investicija u onlajn trgovini tokom 2021. preći 400 miliona evra, što znači da sve veći broj kupaca ukazuje poverenje i usvaja benefite e-kupovine.
„Plan za naredni period je osvajanje evropskog tržišta. Naša strategija je da poslovanje proširimo, za početak, i na teritoriju Austrije i to već u 2021. godini, dok u narednim godinama sledi ekspanzija na ostatak Evrope. Fokus u Beogradu će biti na razvoju novih odeljenja, širenju asortimana i količini podataka o proizvodima, što će prirodno otvoriti prostor za širenje timova i novih radnih mesta, pre svega za IT stručnjake. Nastojimo da pažljivo pratimo dalji razvoj srpskog tržišta. Ulazak na domaće tržište i otvaranje internet prodavnice u Srbiji je vrlo moguće, jer verujemo da će naš biznis model, dvadesetogodišnje iskustvo kojim se možemo pohvaliti i kultura kompanije, biti uspešni na ovom podneblju,“ zaljučio je Zabunović.
Beograd, 9. septembar 2021.
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu