Vodećih 8 trendova u komunikaciji u 2021.godini

Maja Stojanović, izvršna direktorka, Olaf&McAteer

1. Odgovornost brendova

Od brendova se očekuje da budu glasniji i transparentni jer broj potrošača koji su se „probudili“ i dalje raste. Transparentnost se očekuje i traži u svim industrijskim sektorima. Brojke pokazuju da odgovorni brendovi rastu duplo brže. U kontekstu koji je doneo Covid-19, brendovi moraju ponovo da razmotre način na koji se predstavljaju, kao i svoje vrednosti.  Kampanje u 2021. godini više će biti usmerene na empatiju, relevantnost i vođstvo, nego na „try-and-buy“ reklame koje se teško prodaju.

2. Bum koji je izazvao rad od kuće

Tokom 2020. godine morali smo da se prilagodimo na rad na daljinu, a stavovi kompanija o radu na daljinu su se drastično promenili. Kretali smo se od „control freak“ (kontrol frik) okruženja do „control free“ (bez kontrole), ublažili smo formalnosti i podstakli ljude da razmišljaju o svojim životnim uslovima ili preseljenju. Analitičari predviđaju da će se rad na daljinu povećati do 300% u poređenju sa nivoom pre epidemije korone.

3. Influencer marketing u 2021.

Influencer marketing je i dalje Kraljica (ili Kralj). Mikro i nano influenseri (sa manje od 25 hiljada pratilaca) imaju najveće „engagement“ stope i daju odlične rezultate za kompanije po prihvatljivim cenama. Influencer marketing ne treba ograničavati samo na kanale društvenih mreža influensera. Brendovi će 2021.godine insistirati na sadržaju koji influenseri generišu na vebsajtu kompanija, društvenim mrežama ili online prodavnicama.

4. “Video killed the radio star” 2.0 (Video je ubio radio zvezdu)

Za 70% trgovaca, kreiranje sadržaja predstavlja glavnu investiciju u 2021.godini. Video klipovi su posebno korisni za podsticanje emotivnog odgovora. Postovi u kojima se ne deli video sadržaj korisnici dele za 92%  manje u poređenju sa postovima koji sadrže barem jedan video klip. Naši klijenti su već prihvatili ovaj trend i u 2020.godini smo proizveli 3 puta više video sadržaja nego prethodne godine.

5. Komunikacije koje pokreću podaci

Uloga analitike i podataka će rasti. Putovanja klijenata postaju kompleksnija što za rezultat ima više dodirnih tačaka za analizu ponašanja prilikom kupovine. Marketing koji se zasniva na podacima ima mnogo više prednosti, ali zahteva nove veštine i znanja.

6. Hibridna budućnost događaja

Zbog okolnosti tokom 2020. godine, mnogi događaji su odloženi za 2021. godinu zbog čega će događaji postajati sve hibridniji i nuditi kako online tako i iskustvo uživo. „Streaming“ će takođe nastaviti da raste. U trećem kvartalu 2020. godine ljudi su proveli više od 7.46 milijardi sati gledajući sadržaj na platformama uživo, što predstavlja rast od 91.8% u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

Velika potražnja za događajima krajem 2020. godine dovela je do razvoja različith online i hibridnih formata za naše klijente koji su zamenili, pa čak i poboljšali doživljaj događaja za naše klijente i njihovu publiku.

7. „Word of mouth“ – sadržaj koji kreiraju korisnici

Sadržaj koji kreiraju korisnici – video klipovi, komentari, postovi i u osnovi svaki sadržaj koji korisnici objavljuju o brendu za koji se očekuje da će dati bolje rezultate od sadržaja koji kreira sam brend.

Budući da donosi mnogo vrednosti kompaniji, ne treba ga uzimati zdravo za gotovo. Nagrađivanje napora potrošača može značiti kvalitetniji sadržaj i uz to veće zadovoljstvo potrošača.

8. eCommerce – ubrzani napredak

Pandemija je povećala potražnju za eCommerce uslugom. Prema poslednjim podacima, 49% svih korisnika interneta planira da češće kupuje online nakon pandemije. Od potrošača koji nisu kupovali online pre vanrednog stanja, 31% kaže da je počelo da kupuje online tokom ovog perioda i da planira da nastavi.

Na kraju, pre nego što okrenete list, odgovorite na kratkih 5 pitanja: Da li poslujete dovoljno odgovorno? Da li je vaša web-prodavnica udvostručila/utrostručila prihode? Koja je poslednja „word of mouth“ (usmena) reč o vašoj kompaniji stigla do vas? Kako se vaši zaposleni osećaju kada je reč o radu od kuće?

Pratite nas, pratite 2021. godinu!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

3 × one =