Ranim otkrivanjem i adekvatnom podrškom do izlečenja raka dojke
Nacionalni dan borbe protiv raka dojke – Dug i kvalitetan život žena lečenih od raka dojke
Beograd, 20. mart 2020. godine – Povodom Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke koji se obeležava 20. marta, kompanija Avon i Fond B92 zajedno sa eminentnim stručnjacima podsećaju na značaj i neophodnost redovnih pregleda, baš kao i dostupnost adekvatne podrške za dug i kvalitetan život žena lečenih od raka dojke.
Prema poslednjim podacima Instituta za javno zdravlje Srbije, ova bolest i dalje je jedan od vodećih uzroka smrtnosti među ženama u Srbiji. Svake godine se u našoj zemlji registruje oko 4600 novoobolelih žena, a gotovo 1600 njih ne uspe da se izbori sa rakom dojke.
“Prevencija malignih bolesti ima ogroman javno zdravstveni potencijal i predstavlja najefikasniji pristup u kontroli malignih bolesti, a skrining mamografija žena ciljne populacije (50 – 69 godina) je zlatni standard za rano otkrivanje raka dojke. Osnovni cilj programa je rano otkrivanje ove bolesti, što daje veće šanse za izlečenje i očuvanje kvaliteta života obolelih žena. Od početka organizovanog skrininga raka dojke do kraja 2019 godine, prema podacima Kancelarije za skrining raka Instituta za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović Batut” otkriveno je 946 karcinoma dojke.– ističe doc. dr Verica Jovanović, v.d. direktora Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ i dodaje da je prema podacima SZO i Međunarodne agencije za istraživanje raka za 2018. godinu, Srbija u srednjem riziku od oboljevanja, a visokom od umiranja, odmah posle žena u Crnoj Gori.
Kada se rak dojke otkrije u ranoj fazi, šanse za izlečenje i produžetak života su daleko veće nego u slučajevima kada se otkrije u poodmaklom stadijumu. Osim ranog otkrivanja, doprinos uspehu lečenja zloćudnog tumora kod žena može se postići i primenom savremenih otkrića i terapija.
“Moderna medicina ima lekove koji mogu pomoći čak i ženama koje imaju metastatsku bolest dojke da duže i kvalitetnije žive, da obavljaju svoje poslove i budu sa svojim porodicama. Dobra je vest da je više inovativnih lekova dostupno i našim ženama. Zato je i najvažnije da pozovemo sve naše sugrađanke da savladaju veštinu samopregleda i da se redovno, godišnje javljaju na pregled dojki kod lekara. U tome ulogu imamo svi – onkolozi, nadležne institucije, Udruženja, kompanije pa i najšira javnost. Mi u Udruženjima to već činimo, informišemo naše pacijentkinje o tome kako da obave samopregled, o lekovima koji su u svetu izbor lečenja bolesti raka dojke, o mogućnostima za podršku, a potrudićemo da se još više angažujemo kroz niz obrazovnih aktivnosti.” – navodi Đerđi Šarić, onkolog Opšte bolnice „Dr Radivoj Simonović“ u Somboru i predsednica NALORa.
Obeležavanje Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke otpočelo je 2013. godine, na inicijativu kompanije Avon i Fonda B92, a uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije. Time je stvorena prilika da se poruka o značaju ranog otkrivanja raka dojke još jednom ponovi javnosti, kako tema ne bi bila aktuelna samo tokom oktobra, meseca kada se obeležava Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke.
„U bici protiv virusa posebno moramo paziti na ranjive kategorije stanovništva, a obolele i građanke koje se oporavljaju od raka dojke to svakako jesu. I zbog toga je važna i direktna podrška pacijentkanjama, kao i zdravstvenim ustanovama. Solidarnost i empatija su nam, čini se, potrebnije nego ikada ranije. Pozivamo sve koji mogu da sredstvima i opremom pomognu da se jave da zajedno ojačamo zdravstveno osoblje, ali i pacijentkinje. Ovo je i pravo vreme da brinemo o prevenciji.” – izjavio je Veran Matić, predsednik Upravnog odbora Fonda B92.
Pored pokretanja kampanja za podizanje svesti o važnosti prevencije, kompanija Avon nastoji da u borbi protiv najčešćeg malignog oboljenja kod žena doprinese i podrškom projekata organizacija koje se bave problemom raka dojke i obezbeđivanjem potrebne opreme.
Sredstva za sve aktivnosti u okviru Akcije za borbu protiv raka dojkeomogućene su izdvajanjem celokupnog bruto profita od prodaje proizvoda sa ružičastom vrpcom, a sledeća donacija kompanije Avon biće upravo namenjena podršci ženama koje su imale mastektomiju. U saradnji sa Fondom B92 biće obezbeđeno više od 800 specijalnih ortopedskih grudnjaka za žene širom Srbije
Tradicionalno, podršku obeležavanju Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, pored televizija s nacionalnom frekvencijom, pružili su i štampani mediji, kao i periodična izdanja.
Povezani članci
Tri četvrtine članica AmCham-a planira povećanje poslovanja i nove investicije u 2025. godini
AmCham kompanije članice umereno su zadovoljne poslovnom klimom u Srbiji
IKEA istraživanje pokazalo je da čak 80% dece u Srbiji povremeno prespava u krevetu roditelja
IKEA veruje da su deca najvažniji ljudi na svetu
A1 Srbija pokrenuo #BoljiOnline platformu za bezbednije i odgovornije korišćenje tehnologije
Kompanija A1 Srbija predstavila je javnosti svoju #BoljiOnline platformu