Održan seminar za medije u okviru kampanje „Evropa, to si ti“

O izveštavanju medija, pregovorima sa Evropskom unijom, IPA fondovima i mogućnostima za saradnju

 

Beograd, 21. februar 2017 – Seminar za predstavnike i predstavnice medija u organizaciji Kancelarije za evropske integracije Vlade Republike Srbije, Evropskog PROGRESa, razvojnog programa koji finansiraju Evropska unija i Vlada Švajcarske i Udruženja novinara Srbije okupio je preko 20 novinara i novinarki nacionalnih i lokalnih medija. Tokom seminara oni su imali priliku da se bolje upoznaju sa prosesom pristupanja Evropskoj uniji u cilju bolje informisanosti građana i građanki o svim dešavanjima koje prate pregovore, ali i da saznaju nešto više o evropskim fondovima dostupnim za finasiranje projekata u našoj zemlji.

„Poboljšanje koordinacije republičkih i lokalnih vlasti, kao i komunikacije između institucija i predstavnika civilnog društva od velike je važnosti za proces pregovora o pristupanju Evropskoj uniji. Posebno je važna uloga medija koji osim informativne, imaju i edukativnu ulogu zato što preko njih građani Srbije stiču uvid u to koje koristi oni kao pojedinci imaju od učlanjenja u EU“, istakla je Tanja Miščević, šefica Pregovaračkog tima za vođenje pregovora o pristupanju Republike Srbije Evropskoj uniji i dodala da se u okviru pregovaračkog procesa, dva poglavlja direktno bave medijima, Poglavlje 10 – Informaciono društvo i mediji i Poglavlje 23 – Pravosuđe i osnovna prava. Ona je najavila da se u narednom periodu očekuje Prvi nacrt pregovaračke pozicije za Poglavlje 10, i da se radi na izradi završne verzije predloga Zakona o elektronskim komunikacijama. Napomenula je da je krajem 2016. godine potpisan i Sporazum o saradnji i merama za podizanje nivoa bezbednosti novinara.

Ivana Đurić, pomoćnica direktora u Kancelariji za evropske integracije, u Sektoru za komunikacije i obuku, predstavila je najnovije istraživanje o stavovima građana o EU, kao i publikaciju „Mitovi o EU“ koja ima za cilj da argumentima odgovori na nedoumice koje građani imaju kada su u pitanju evropske integracije, ali i da ukaže na značaj pravovremenog i tačnog informisanja o temama koje se odnose na sve nas.
„Vesti o pregovorima i otvaranju novih poglavlja su važne ali ne i dovoljne kako bi građani i građanke Srbije bili upoznati sa suštinom evropskih integracija, odnosno kako će se ovaj proces i učlanjenje uticati na njihov svakodnevni život. Šta ovaj proces znači za mladog čoveka, a šta za malog privrednika ili poljoprivrednog proizvođača? Koje su koristi, a koji izazovi? Evropski PROGRES je pokrenuo kampanju „Evropa to si ti“, kako bismo probali da damo odgovore na neka od ovih svakodnevnih, životnih pitanja, posebno onih koja se tiču najmlađih sugrađana“, rekao je Marko Vujačić, nacionalni menadžer Evropskog PROGRESa.

Govoreći o podršci razvoju jugoistočne i jugozapadne Srbije, Marko Vujačić je rekao da su u proteklih deset godina EU i Vlada Švajcarske izdvojile oko 65 miliona podrške lokalnim razvojnim programima, a da je od oko 850 realizovanih čak 350 infrastrukturnih projekata koji su podrazumevali radove na školama, vrtićima, zdravstvenim ustanovama, komunalnim sistemima, kulturnim i sportskim objektima, ali i izradu tehničke i planske dokumentacije. Podrška koju donatori pružaju preko Evropskog PROGRESa usmerena je na unapređenje rada lokalne uprave, zatim infrastrukture, a posebna pažnja je data podršci ranjivim društvenim grupama, kao i razvoju preduzetništva, sve sa ciljem da se poboljša kvalitet života stanovništa.

Na seminaru je predstavljen i projekat „Medijska putovanja u EU“, koji podržava EU, a namenjen je novinarima i novinarkama. Kako je rekao Srđan Staletović, vođa projekta, novinari i novinarke informativnih redakcija nakon što predlože sopstvenu istraživačku temu koja je u vezi sa integracijama imaju mogućnost da posete zemlje članice i uporede iskustva iz Srbija sa evropskim.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

fifteen − fourteen =