Obeležen treći Nacionalni dan davanja u Srbiji – u fokusu osobe sa invaliditetom
Beograd, 9. oktobar 2020 – Koalicija za dobročinstvo i Srpski filantropski forum, uz pomoć Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), 9. oktobra 2020. godine obeležili su treći Nacionalni dan davanja. Ovogodišnji Dan davanja bio je praćen medijskom kampanjom Srbija bez barijera, sa ciljem da podigne svest o položaju osoba sa invaliditetom u našem društvu i značaju ravnopravnosti.
Veran Matić, izvršni direktor Srpskog filantropskog foruma, ovom prilikom najavio je početak kampanje prikupljanja sredstava sa ciljem renoviranja centra za znakovni jezik za osobe sa oštećenim sluhom. „U prvoj fazi ove kampanje, fokusirali smo se na podizanje svesti o ovoj temi, a sada je vreme da krenemo sa konkretnim aktivnostima koje će doprineti kvalitetu života osoba sa invaliditetom, naročito u oblasti pristupačnosti, jer se svaki četvrti građanin Srbije suočava sa problemom nepristupačnosti. Osnaživanjem ovog centra za znakovni jezik, 12.000 ljudi u Srbiji dobija pristup prevodiocima na znakovni jezik – uključujemo ih u društvo, omogućavamo im konstantnu komunikaciju sa prevodiocima i pružamo mogućnost da dobiju pomoć istog trenutka kada im je ona potrebna“.
Zoran Đorđević, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, istakao je da je unapređenje kvaliteta života osoba sa invaliditetom od početka jedan od prioriteta ministarstva, i da su se, saradnjom sa krovnom organizacijom NOOIS i drugim udruženjima osoba sa invaliditetom, trudili da ulažu u ono što je identifikovano kao najpotrebnije. „Osmislili smo projekat pod nazivom Jednaki, i probali da upravo sa njima na taj način dođemo do najboljih i najefikasnijih rešenja. Mi smo kao ministarstvo početkom godine pokrenuli taj projekat, a onda se ukrstili sa ovogodišnjim projektom Srpskog filantropskog foruma i Koalicije za dobročinstvo. Mnogo objekata i ustanova širom naše zemlje je i dalje nepristupačno, ali ja verujem da ćemo, uz vašu i našu pomoć, uspeti da promenimo Srbiju na bolje“, rekao je Đorđević i dodao da je na predlog ministarstva, ova godina proglašena godinom solidarnosti i saradnje.
Direktor misije USAID-a u Srbiji, Majk de la Rosa, istakao je da se ovogodišnja tema promocije pristupačnosti za sve građane Srbije poklapa se sa važnim događajem u istoriji građanskih prava u Americi – SAD obeležavaju tridesetu godišnjicu od donošenja zakona o Amerikancima sa invaliditetom. „To je zakon koji zabranjuje diskriminaciju na osnovu invaliditeta, konkretnije, ovaj zakon nameće obavezu da sve zgrade javne uprave budu pristupačne, i takođe zahteva od poslodavaca da aktivno rade na unapređenju budućnosti za sve osobe sa invaliditetom. Kroz partnerstvo sa Fondacijom Ana i Vlade Divac i članovima Koalicije za dobročinstvo, i Savetom za filantropiju, pomažemo da građani Srbije uživaju iste slobode i prava“, rekao je Majk de la Rosa.
U okviru ovogodišnje kampanje, Koalicija je dodelila 59 nagrada donatorima za pomoć tokom COVID-19 pandemije, i 5 nagrada donatorima u okviru kampanje Srbija bez barijera. Koalicija je nagradila i medije koji su doprineli sveukupnoj promociji filantropije u Srbiji.
Nacionalni dan davanja ustanovljen je 2018. godine u okviru Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac i održava se pod pokroviteljstvom Saveta za filantropiju, kojem predsedava predsednica Vlade Ana Brnabić. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
Povezani članci
Tri četvrtine članica AmCham-a planira povećanje poslovanja i nove investicije u 2025. godini
AmCham kompanije članice umereno su zadovoljne poslovnom klimom u Srbiji
IKEA istraživanje pokazalo je da čak 80% dece u Srbiji povremeno prespava u krevetu roditelja
IKEA veruje da su deca najvažniji ljudi na svetu
A1 Srbija pokrenuo #BoljiOnline platformu za bezbednije i odgovornije korišćenje tehnologije
Kompanija A1 Srbija predstavila je javnosti svoju #BoljiOnline platformu