Niklo kao ja: Urbanim vrtovima protiv klimatskih promena
Kompanija A1 Srbija nastavlja ozelenjavanje urbanih sredina širom Srbije
Da li ste znali da je Beograd dobio sunčani vrt diverziteta, Subotica suvi sukulentni vrt, a Bečej aromatični vrt? U proteklom periodu 10 gradova širom Srbije dobilo je raznovrsne urbane vrtove u okviru projekta Niklo kao ja. U okviru prve faze ovog projekta prošle godine, gradovi su dobili svoje prve kišne bašte – urbane zelene površine koje doprinose smanjenju posledica obilnih kiša, poplava i pojava klizišta u urbanim sredinama. Ove godine, sa ciljem unapređenja i širenja formiranih površina, sve bašte su dopunjene mobilijarom i novim vrstama biljaka, koje su odabrane u skladu sa potrebama lokacija na kojima se bašte nalaze. Cilj projekta Niklo kao ja je da ponudi direktan odgovor na već nastale negativne posledice klimatskih promena, a koji kompanija A1 Srbija sprovodi u saradnji sa Udruženjem građana Ekonaut i lokalnim samoupravama.
Beogradska bašta, kao jedna od 10 urbanih bašti realizovanih u okviru projekta Niklo kao ja, transformisana je u sunčani vrt diverziteta. Nalazi se u Gastrošoru, gradskoj hit lokaciji na samo kilometar od Trga republike. „Urbani oblik bašte u Gastrošoru je odgovorio na zahteve kao što su stanište insekata, ptica i sitnih životinja, a postignut je u jednom konceptu. Ovakav vrt sadrži cvetno dekorativne biljke, zimzelene lišćare, trajnice, aromatične grmove, kao i četinarske biljke koje svojim prisustvom doprinose biodiverzitetu. Oblik vrta predstavlja jednu kružnu celinu, koja ima estetsku namenu, ali i glavnu ulogu u poboljšanju biodiverziteta“, izjavio je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.
U toku 2023. godine kišne bašte je dobilo 10 gradova u Srbiji: Beograd, Novi Sad, Subotica, Novi Pazar, Smederevo, Kragujevac, Čačak, Niš, Bečej i Sombor, a bašta u Bečeju je izglasana kao najlepša. Ove godine u okviru projekta je planirana sadnja urbanih vrtova u još 10 gradova Srbije, šireći pozitivan uticaj na životnu sredinu i kvalitet života širom zemlje.
A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvata samo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je Niklo kao ja, već uključuje i dugoročne planove dekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstvene proizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije. Kao vodeći prozjumer u sektoru telekomunikacija, A1 je do sada postavio blizu 6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjoj potrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenog na nivou cele A1 Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatske neutralnosti do kraja 2030.
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu