Lokalno preduzetništvo je od velike važnosti za regione Srbije
Održana prva radionica sa Ivanom Minićem i autorima Naše mreže
Preduzetnici iz Niša i okoline žele da rade, imaju dobre ideje i spremni su da uče, a dokaz za to je prepun prostor za kreativno delovanje – Deli, gde je održana prva radionica A1 Naša mreža karavana. Tražila se stolica više kako bi svi mogli da čuju stručnjake iz menadžmenta, prava, finansija, e commerce-a i digitalizacije, odnosno neophodnih elemenata savremenog poslovanja malih i srednjih preduzeća.
Ivan Tanasković, direktor Ecommerce asocijacije Srbije, kaže da je online tržište u fazi impresivnog razvoja sa više od 4.000 aktivnih online prodavnica i sa rastom od 26% na godišnjem nivou.
„Prošle godine, broj bezgotovinskih transakcija u sektoru e-trgovine premašio je cifru od 58 miliona, generišući prihod od preko 1,6 milijardi evra. Ovakvi rezultati, za tržište koje je geografski ograničeno, predstavljaju značajan uspeh. Posebno ohrabruje smanjenje broja potrošača koji se opiru kupovini preko interneta, sa impresivnim padom od 12% u poslednje dve godine, što dodatno potvrđuje potencijal i vitalnost digitalne ekonomije u našoj zemlji.” – otkrio je Tanasković.
Nikola Pejović, konsultant za finansije, upozorava preduzetnike da budu na oprezu baš prilikom velikog rasta.
„Velika prednost preduzetnika je fleksibilnost i što dobro osećaju svoj biznis. Međutim, tu se krije i potencijalni problem, jer često ne shvataju koliko im brzo biznis raste, a posebno troškovi. Pošto i dalje stvari rade na osećaj, a bez egzaktnih brojki, može se desiti da ulaze u problem, a da toga nisu svesni. Veruju da će povećani prihodi biti dovoljni da pokriju sve troškove, kao i da ostaje profit, ali to nije uvek tako. Između ostalog, tekstovima na Našoj mreži pokušavamo da im pomognemo da na jednostavan način razumeju finansije, a uvek smo tu i za pitanja, dileme i neodumice.”
Miljan Ćupurdija, pravnik i menadžer, napominje da je celo tržište u Srbiji u izazovu da nađe kvalitetne radnike, a segment malih i srednjih preduzeća posebno.
„Moraju da se posvete ključnim temama, a to su plate zaposlenih i prilike za balans sa privatnim životom. Prednost malih i srednjih preduezeća je što imaju priliku da budu bliži ljudima i to treba negovati.”
Jedna od nezaobilaznih tema je bila digitalizacija poslovanja i načini da se stvari urade efikasnije uz pomoć novih tehnologija.
„Naš pristup korisnicima je drugačiji i dobro oslikan na primeru e-fiskalizacije koji je bio pre dve godine. Postavili smo se kao konsultanti, zaista smo želeli da im objasnimo šta ih i kako sve čeka. Oni su bili zbunjeni novim obavezama, a onda i načinom egzekucije, jer im je sada telco kompanija, na koju su navikli da pruža voice, sms i internet, sada tu za nešto potpuno drugo iz ICT domena. Onda su shvatili da smo mi u ICT domenu jako dugo i da umemo da im pomognemo.“ – rekla je Ljubica Vojinović, ICT Product development Team Manager A1 Srbija.
Ovaj događaj je početak serije susreta u različitim gradovima širom Srbije tokom ove godine.
„Želja nam je da kroz ove događaje okupimo lokalne preduzetike, pomognemo im oko nekih važnih tema i damo odgovore na njihova pitanja, ali pre svega im pružimo priliku da se upoznaju međusobno i da krenu da komuniciraju i sarađuju jedni sa drugima, jer zajedno možemo mnogo više nego svako od nas pojedinačno.” – istakao je Ivan Minić, glavni i odgovorni urednik Naša mreža besplatne poslovne platforme koju je pokrenuo A1 Srbija pre 5 godina c ciljem da informiše, edukuje i povezuje preduzetnike.
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu