Ikea i marimekko bastua kolekcijom spajaju nordijski dizajn i ritual nege
IKEA i Marimekko predstavljaju limitiranu BASTUA kolekciju inspirisanu nordijskom prirodom i ritualima nege. Ova kolekcija obuhvata 26 proizvoda, jarkih i upečatljivih šara, od nameštaja, preko staklarije, do tekstila. Kolekcija će biti dostupna u IKEA robnoj kući od marta.
Saradnja na BASTUA kolekciji objedinila je znanje kompanije IKEA o uređenju doma i umetnost izrade printa kompanije Marimekko – pozivajući ljude da ugode sebi i uživaju u tome. Naziv kolekcije, BASTUA, je termin koji se koristi za opisivanje sauna u Smolandu, regionu na jugu Švedske gde je IKEA osnovana. Rituali nege i nordijska sauna bili su polazna tačka inspiracije za kolekciju, koja je dizajnirana tako da odgovara i odmoru kod kuće nakon napornog dana, ali i letnjim mesecima kada uživamo na otvorenom, pored reka i jezera.
„Saradnja sa Marimekko je bio prirodan izbor za kompaniju IKEA, jer nas ujedinjuje naša posvećenost ka poboljšanju svakodnevnog života u domu, a sa kolekcijom BASTUA, to počinje sa fokusiranjem na brigu o sebi“, rekao je Henrik Most, kreativni lider brenda IKEA. „Ovom saradnjom želeli smo da uhvatimo osećaj beskrajnog leta i jednostavne, estetične lepote nordijske prirode kroz nameštaj i aksesoare za dom“.
Odvažne i prelepe šare koje predstavljaju samu srž BASTUA kolekcije, odraz su prirode i kulture saune, a njihova posebnost ogleda se i u činjenici da je Marimekko prvi put dizajnirao set šara za ekskluzivnu saradnju sa drugim brendom. Misija kompanije Marimekko je da ljude osnaži da budu srećni i zadovoljni sobom, i unese radost u njihove svakodnevne živote kroz upečatljive šare i boje. Jedna od najupečatljivijih šara inspirisana je velikim, dekorativnim listovima rabarbare koja neretko raste pored sauna u Finskoj, i krasi mnoge artikle kolekcije, uključujući i prepoznatljivu FRAKTA torbu.
„Bilo nam je ključno da tokom dizajniranja i kreiranja BASTUA šara prenesemo suštinu finskih korena kompanije Marimekko i njene povezanosti sa istorijskim počecima kulture sauna“, rekla je Rebeka Bej, kreativna direktorka u kompaniji Marimekko. „Marimekko je posvećen unošenju radosti u svakodnevicu ljudi sa svojim odvažnim šarama i dizajnima, i raduje nas što smo imali priliku da kroz saradnju sa IKEA to i ostvarimo“ dodala je.
Kolekcija se sastoji od raznih artikala, od nameštaja, preko staklarije, do tekstila sa jarkim i upečatljivim šarama. Bademantili, peškiri i kofa za saunu su artikli koji se tradicionalno koriste u saunama, dok se ostali artikli preporučuju pre i posle korišćenja saune – prilikom uživanja u laganom obroku, sedenja u udobnoj i mekanoj stolici ili stvaranja prijatne i opuštajuće atmosfere zahvaljujući BASTUA svećama koje sadrže arome poput zove, rabarbare i slatke vanile.
BASTUA kolekcija takođe predstavlja artikle inspirisane dizajnom nordijskog nameštaja. Klasični stočić upotpunjen korisnim poslužavnicima i staklarijom, uneće delić nordijske radosti u vaše svakodnevne obroke – gde god da u njima uživate. BASTUA poslužavnik savršeno odgovara gornjem delu stočića, sto ovu kombinaciju čini savršeno praktičnom. Deo kolekcije je i čvrsta a elegantna klupa, savršena za trenutke kada želimo da budemo sami sa svojim mislima.
„Dizajn nordijskog nameštaja su oduvek krasili jasne linije i jednostavne konstrukcije u čijem fokusu je praktičnost“, rekao je Mikael Akselson, dizajner u kompaniji IKEA. „BASTUA stočić je moje viđenje tog nasleđa, jer je napravljen od brezinog furnira i ima izdignutu ivicu koja stvari drži na mestu“.
Saznajte više o ideji iza BASTUA kolekcije na IKEA veb sajtu.
Limitirana BASTUA kolekcija biće dostupna od marta 2023. godine.
O kompaniji Marimekko
Marimekko je finska modna i dizajnerska kompanija koja je poznata po svojim originalnim šarama i bojama. Portfolio proizvoda ove kompanije uključuje visoko kvalitetnu odeću, torbe i detalje, kao i ukrase za kuću, od tekstila do posuđa. Od osnivanja brenda 1951. godine, Marimekko je postao prepoznatljiv po jedinstvenim tkaninama i uzbudljivim šarama. U 2021. godini, neto prodaja kompanije je iznosila 152 miliona evra, a prodaja proizvoda njene robne marke širom sveta je iznosila 376 miliona evra. Globalno, postoji oko 150 Marimekko prodavnica, kao i onlajn prodavnica koja uslužuje kupce u 35 zemalja. Ključna tržišta su severna Evropa, region Azija-Pacifik i Severna Amerika. Ova grupa trenutno broji oko 410 zaposlenih. Akcije kompanije su izlistane na berzi Nasdaq Helsinki Ltd. marimekko.com
O brendu IKEA
IKEA nudi dobro dizajniran, funkcionalan, pristupačan, visoko kvalitetan nameštaj koji se proizvodi uz brigu prema ljudima i životnoj sredini. Postoji nekoliko kompanija sa različitim vlasnicima koji posluju u okviru brenda IKEA, a koji svi dele istu viziju: da stvore bolju svakodnevnicu za što veći broj ljudi. IKEA je osnovana u Švedskoj 1943. godine.
Povezani članci
Tri četvrtine članica AmCham-a planira povećanje poslovanja i nove investicije u 2025. godini
AmCham kompanije članice umereno su zadovoljne poslovnom klimom u Srbiji
IKEA istraživanje pokazalo je da čak 80% dece u Srbiji povremeno prespava u krevetu roditelja
IKEA veruje da su deca najvažniji ljudi na svetu
A1 Srbija pokrenuo #BoljiOnline platformu za bezbednije i odgovornije korišćenje tehnologije
Kompanija A1 Srbija predstavila je javnosti svoju #BoljiOnline platformu