Građani i kompanije donirali skoro 9 miliona evra za borbu protiv posledica korona virusa
BEOGRAD, 23. april 2020. godine – Prema istraživanju fondacije Catalyst Balkans Srbija daruje 2019,građani i kompanije u Srbiji donirali su 34,5 miliona evra za opšte dobrou 2019. godini što pokazuje rast dobrotvornih davanja od 26,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je aktuelna borba protiv korona virusa ujedinila građane i kompanije koji su od početka krize do sredine aprila donirali skoro 9 miliona evra.
Srbija daruje 2019.
Ovogodišnji izveštaj beleži najveći iznos donacija otkako se sprovode istraživanja o stanju filantropije u Srbiji, što pokazuje da dobročinstvo više ne podrazumeva samo urgentnu pomoć ugroženima, već i doprinos za prevazilaženje drugih kriznih situacija.
Blagi porast donacija od građana i poslovnog sektora beleži se u 2019. godini. Građani su drugi put zaredom najveći darodavci sa učešćem od 43,3 odsto u ukupno darivanoj sumi, čime je potvrđen pozitivan trend uspostavljen prethodne godine.
Troškovi lečenja su namena za koju se najviše donira. Oko jedne trećine svih dobrotvornih akcija posvećeno je tome. Na drugom mestu je podrška marginalizovanim grupama sa 22,9 odsto aktivnosti. Prvi put posle više godina, zabeležen je porast donacija namenjenih smanjenju siromaštva, koje su sa 10,8 odsto u 2018. skočile na 14,4 odsto u 2019. godini. Obrazovanje je na četvrtom mestu sa 12,9 odsto dobrotvornih akcija.
COVID19
Od početka COVID19 krize, građani i kompanije se zajedničkim snagama bore protiv posledica pandemije korona virusa, donirajući ukupno 8,9 miliona evra. Vrednost ovih donacija prikupljenih u periodu od šest nedelja jednaka je sumi koja je u 2019. godini bila donirana za tri meseca.
Kompanije su doprinele borbi protiv pandemije sa čak 69 odsto ukupne donirane sume, što ih čini najvećim donatorima. Na drugom mestu nalaze se privatne fondacije sa 12,8 odsto, dok su građani u ukupnim donacijama učestvovali sa 4,6 odsto.
Polovina svih dobrotvornih akcija povodom COVID19 krize usmerena je ka nabavci medicinske opreme, a 29,7 odsto je usmereno na potrošnu robu. Humanitarna pomoć ugroženima čini 8,3 odsto akcija, dok je preostalih 12,1 odsto namenjeno podršci tokom izolacije.
Istraživanje „Srbija daruje“ deo je Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, predvođena Fondacijom Ana i Vlade Divac. Ostali članovi koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, Smart kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije. Istraživanje je sproveo Catalyst Balkans u partnerstvu sa Trag fondacijom, a uz dodatnu podršku Čarls Stjuart Mot fondacije, Fond braće Rokfeler i Balkanskog fonda za demokratiju.
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu