Godišnji finansijski rezultati za 2022. godinu: Veoma uspešno poslovanje kompanije Bosch u Srbiji
Kompanija Bosch, vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završila je 2022. fiskalnu godinu sa konsolidovanom prodajom od 80 miliona evra u Srbiji, čime je zabeležen snažan rast od 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ukupna neto prodaja, uključujući prodaju nekonsolidovanih kompanija i interne isporuke povezanim kompanijama, iznosila je 395 miliona evra, što u poređenju sa prethodnom godinom predstavlja povećanje od 41 odsto.
Značajan rast Bosch grupe u Srbiji ogleda se i u povećanju broja zaposlenih, koji je na dan 31. decembra 2022. godine iznosio oko 3.400 kolega – povećanje od oko 34 odsto u odnosu na prethodnu godinu. „Naš rast u prethodnoj godini naglašava potencijal Srbije kao lokacije za buduće poslovanje kompanije Bosch“, rekla je Jovanka Jovanović, generalni direktor i predstavnica Bosch Grupe u Srbiji. Da bi omogućio dalji rast, Bosch je u 2022. godini investirao više od 27 miliona evra, a Jovanović dodaje da na osnovu rezultata prvog kvartala 2023. očekuje još bolje rezultate za tekuću poslovnu godinu.
Fabrika u Pećincima ove godine obeležava deceniju postojanja
Zahvaljujući proizvodnji auto delova u fabrici u Pećincima, Bosch je godinama među najvećim izvoznicima u Srbiji, a 2022. godine je zauzeo 9. mesto na ovoj listi.
Ove godine kompanija obeležava 10 godina od otvaranja fabrike u Srbiji, koja predstavlja jedan od najvećih Bosch pogona za proizvodnju sistema brisača u
Evropi. U međuvremenu su otvorena još dva nova objekta, tako da kompanija trenutno raspolaže sa 80.000 kvadrata koji podržavaju proizvodnju i razvoj sistema brisača, metlica i motora brisača, kao i podizača stakala. „Od početka proizvodnje 2013. godine, naš pogon u Pećincima kontinuirano raste. To potvrđuje stalni razvoj fabrike i širenje njenog proizvodnog portfolia auto delova“, rekao je Jorg Krečmar, direktor fabrike Bosch u Pećincima.
Nastavlja se kontinuirani rast i razvoj IT sektora u Beogradu
Bosch u Srbiji je 2015. godine počeo intenzivno da se razvija u oblasti IT industrije, kroz projekte koji se odnose na digitalizaciju i razvoj softvera u automobilskoj industriji, veštačku inteligenciju, mašinsko učenje, analizu podataka, razvoj e-trgovine itd. Danas više od 400 IT profesionalaca i stručnjaka radi na projektima koji imaju globalni uticaj, a Beograd je jedna od četiri evropske i devet svetskih ključnih IT lokacija Bosch Digital divizije. Očekuje se da će broj ljudi koji rade na IT pozicijama rasti i ove godine.
Veliki doprinos tome daje i fleksibilan model rada, koji kompanija nastavlja da neguje, a koji je već godinama deo poslovanja kompanije Bosch. Kao deo inicijative „Smart Work“, Bosch ne definiše fiksne dane za rad u kancelariji ili od kuće – fokus je na rezultatima rada, a ne na samom prisustvu. „Bosch Smart Work koncept je pokazao odlične rezultate kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou, što nam daje mogućnost da zapošljavamo stručnjake i van Beograda“, rekla je Jovanović. „Ovaj koncept je odraz autonomije i poverenja koje mi kao kompanija imamo u naše saradnike. „Smart Work“ nudi odličan balans između porodice, ličnog života i karijere. Ovo je izuzetno važno za svakog od nas i nešto na čemu Bosch želi da radi u kontinuitetu“, dodala je Jovanović.
Portfolio Bosch proizvoda na srpskom tržištu se širi
Bosch je u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji prisutan i u velikim infrastrukturnim projektima za izgradnju puteva i železnica, u fabrikama, hotelskim kompleksima i tržnim centrima. Kompanija takođe drži značajan udeo na tržištu kada su u pitanju rezervni delovi za automobilsku industriju, kao i roba široke potrošnje poput električnih ručnih alata, kućnih aparata i opreme za grejanje i hlađenje.
Bosch dodatno jača aktivnosti društveno odgovornog poslovanja
Sa više od 400 lokacija širom sveta, Bosch je klimatski neutralan od februara 2020. godine (obim 1 i 2). U Srbiji, celokupna količina električne energije koju
kompanija koristi na obe lokacije dolazi iz obnovljivih izvora. Kompanija nastavlja da smanjuje potrošnju energije kroz realizaciju projekata energetske efikasnosti.
Pored toga, Bosch u Srbiji je 2022. godine pružio podršku lokalnoj zajednici kroz brojne humanitarne aktivnosti organizovane u saradnji sa zaposlenima, kao i kroz finansijske i robne donacije namenjene različitim institucijama i organizacijama u cilju unapređenja položaja dece, zdravlja, obrazovanja i ekologije.
Bosch Grupa: izgledi za 2023. i strateški kurs
U 2022. godini koja je bila veoma izazovna, Bosch je premašio svoje poslovne ciljeve. Dobavljač tehnologije i usluga povećao je ukupnu prodaju na 88,2 milijarde evra, EBIT marža iz poslovanja porasla je sa 4,0 na 4,3 procenata. „Dobro smo se suočili sa izazovima 2022. godine – i naša prodaja i naša marža su bile veće od očekivanog“, rekao je dr Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH. Uprkos posledicama pandemije Covid-19, Bosch je uspeo da poveća svoju prodaju za 3,5 procenata u prvom kvartalu 2023. godine. Uprkos skromnim ekonomskim izgledima, kompanija cilja na rast prodaje između 6 i 9 procenata tokom cele 2023. godine. Cilj za EBIT maržu iz poslovanja u tekućoj godini je u opsegu od 5 procenata. Čak i ako ekonomsko i društveno okruženje i dalje bude zahtevno, Bosch želi da raste znatno brže u narednim godinama. „Naš cilj je da rastemo u svakom regionu sveta i da budemo među tri vodeća dobavljača na našim relevantnim tržištima“, rekao je Hartung.
Borba protiv klimatskih promena izaziva značajne preokrete u poslovanju i društvu, a takođe i ubrzava tehnološke promene. „Ova tehnološka transformacija otvara mogućnosti za rast koje želimo da iskoristimo. U tom kontekstu, naš etos „Tehnologija za život“ je idealan – ne samo kada su u pitanju glavni trendovi elektrifikacije, automatizacije i digitalizacije, već više nego ikad i u pogledu softvera i veštačke inteligencije“, rekao je Hartung. Bosch odgovara na trend automobilskog inženjerstva zasnovanog na softveru, tako što će ponovo uskladiti svoje poslovanje u oblasti snabdevanja automobilima: u okviru Robert Bosch GmbH, Bosch Mobility će se ubuduće voditi kao poseban poslovni sektor odgovoran za sopstveno poslovanje i sopstvenim liderskim timom. Cilj je da budemo u mogućnosti da zadovoljimo postojeće i buduće potrebe kupaca još bolje i brže sa prilagođenim rešenjima iz jednog izvora. Predsedavajući Bosch-a je najavio da će novorestrukturirani posao mobilnosti rasti godišnje u proseku za oko 6 procenata do 2029. godine, kada će ostvariti godišnju prodaju veću od 80 milijardi evra.
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu