Godišnji finansijski rezultati za 2022. godinu: Veoma uspešno poslovanje kompanije Bosch u Srbiji
Kompanija Bosch, vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završila je 2022. fiskalnu godinu sa konsolidovanom prodajom od 80 miliona evra u Srbiji, čime je zabeležen snažan rast od 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ukupna neto prodaja, uključujući prodaju nekonsolidovanih kompanija i interne isporuke povezanim kompanijama, iznosila je 395 miliona evra, što u poređenju sa prethodnom godinom predstavlja povećanje od 41 odsto.
Značajan rast Bosch grupe u Srbiji ogleda se i u povećanju broja zaposlenih, koji je na dan 31. decembra 2022. godine iznosio oko 3.400 kolega – povećanje od oko 34 odsto u odnosu na prethodnu godinu. „Naš rast u prethodnoj godini naglašava potencijal Srbije kao lokacije za buduće poslovanje kompanije Bosch“, rekla je Jovanka Jovanović, generalni direktor i predstavnica Bosch Grupe u Srbiji. Da bi omogućio dalji rast, Bosch je u 2022. godini investirao više od 27 miliona evra, a Jovanović dodaje da na osnovu rezultata prvog kvartala 2023. očekuje još bolje rezultate za tekuću poslovnu godinu.
Fabrika u Pećincima ove godine obeležava deceniju postojanja
Zahvaljujući proizvodnji auto delova u fabrici u Pećincima, Bosch je godinama među najvećim izvoznicima u Srbiji, a 2022. godine je zauzeo 9. mesto na ovoj listi.
Ove godine kompanija obeležava 10 godina od otvaranja fabrike u Srbiji, koja predstavlja jedan od najvećih Bosch pogona za proizvodnju sistema brisača u
Evropi. U međuvremenu su otvorena još dva nova objekta, tako da kompanija trenutno raspolaže sa 80.000 kvadrata koji podržavaju proizvodnju i razvoj sistema brisača, metlica i motora brisača, kao i podizača stakala. „Od početka proizvodnje 2013. godine, naš pogon u Pećincima kontinuirano raste. To potvrđuje stalni razvoj fabrike i širenje njenog proizvodnog portfolia auto delova“, rekao je Jorg Krečmar, direktor fabrike Bosch u Pećincima.
Nastavlja se kontinuirani rast i razvoj IT sektora u Beogradu
Bosch u Srbiji je 2015. godine počeo intenzivno da se razvija u oblasti IT industrije, kroz projekte koji se odnose na digitalizaciju i razvoj softvera u automobilskoj industriji, veštačku inteligenciju, mašinsko učenje, analizu podataka, razvoj e-trgovine itd. Danas više od 400 IT profesionalaca i stručnjaka radi na projektima koji imaju globalni uticaj, a Beograd je jedna od četiri evropske i devet svetskih ključnih IT lokacija Bosch Digital divizije. Očekuje se da će broj ljudi koji rade na IT pozicijama rasti i ove godine.
Veliki doprinos tome daje i fleksibilan model rada, koji kompanija nastavlja da neguje, a koji je već godinama deo poslovanja kompanije Bosch. Kao deo inicijative „Smart Work“, Bosch ne definiše fiksne dane za rad u kancelariji ili od kuće – fokus je na rezultatima rada, a ne na samom prisustvu. „Bosch Smart Work koncept je pokazao odlične rezultate kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou, što nam daje mogućnost da zapošljavamo stručnjake i van Beograda“, rekla je Jovanović. „Ovaj koncept je odraz autonomije i poverenja koje mi kao kompanija imamo u naše saradnike. „Smart Work“ nudi odličan balans između porodice, ličnog života i karijere. Ovo je izuzetno važno za svakog od nas i nešto na čemu Bosch želi da radi u kontinuitetu“, dodala je Jovanović.
Portfolio Bosch proizvoda na srpskom tržištu se širi
Bosch je u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji prisutan i u velikim infrastrukturnim projektima za izgradnju puteva i železnica, u fabrikama, hotelskim kompleksima i tržnim centrima. Kompanija takođe drži značajan udeo na tržištu kada su u pitanju rezervni delovi za automobilsku industriju, kao i roba široke potrošnje poput električnih ručnih alata, kućnih aparata i opreme za grejanje i hlađenje.
Bosch dodatno jača aktivnosti društveno odgovornog poslovanja
Sa više od 400 lokacija širom sveta, Bosch je klimatski neutralan od februara 2020. godine (obim 1 i 2). U Srbiji, celokupna količina električne energije koju
kompanija koristi na obe lokacije dolazi iz obnovljivih izvora. Kompanija nastavlja da smanjuje potrošnju energije kroz realizaciju projekata energetske efikasnosti.
Pored toga, Bosch u Srbiji je 2022. godine pružio podršku lokalnoj zajednici kroz brojne humanitarne aktivnosti organizovane u saradnji sa zaposlenima, kao i kroz finansijske i robne donacije namenjene različitim institucijama i organizacijama u cilju unapređenja položaja dece, zdravlja, obrazovanja i ekologije.
Bosch Grupa: izgledi za 2023. i strateški kurs
U 2022. godini koja je bila veoma izazovna, Bosch je premašio svoje poslovne ciljeve. Dobavljač tehnologije i usluga povećao je ukupnu prodaju na 88,2 milijarde evra, EBIT marža iz poslovanja porasla je sa 4,0 na 4,3 procenata. „Dobro smo se suočili sa izazovima 2022. godine – i naša prodaja i naša marža su bile veće od očekivanog“, rekao je dr Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH. Uprkos posledicama pandemije Covid-19, Bosch je uspeo da poveća svoju prodaju za 3,5 procenata u prvom kvartalu 2023. godine. Uprkos skromnim ekonomskim izgledima, kompanija cilja na rast prodaje između 6 i 9 procenata tokom cele 2023. godine. Cilj za EBIT maržu iz poslovanja u tekućoj godini je u opsegu od 5 procenata. Čak i ako ekonomsko i društveno okruženje i dalje bude zahtevno, Bosch želi da raste znatno brže u narednim godinama. „Naš cilj je da rastemo u svakom regionu sveta i da budemo među tri vodeća dobavljača na našim relevantnim tržištima“, rekao je Hartung.
Borba protiv klimatskih promena izaziva značajne preokrete u poslovanju i društvu, a takođe i ubrzava tehnološke promene. „Ova tehnološka transformacija otvara mogućnosti za rast koje želimo da iskoristimo. U tom kontekstu, naš etos „Tehnologija za život“ je idealan – ne samo kada su u pitanju glavni trendovi elektrifikacije, automatizacije i digitalizacije, već više nego ikad i u pogledu softvera i veštačke inteligencije“, rekao je Hartung. Bosch odgovara na trend automobilskog inženjerstva zasnovanog na softveru, tako što će ponovo uskladiti svoje poslovanje u oblasti snabdevanja automobilima: u okviru Robert Bosch GmbH, Bosch Mobility će se ubuduće voditi kao poseban poslovni sektor odgovoran za sopstveno poslovanje i sopstvenim liderskim timom. Cilj je da budemo u mogućnosti da zadovoljimo postojeće i buduće potrebe kupaca još bolje i brže sa prilagođenim rešenjima iz jednog izvora. Predsedavajući Bosch-a je najavio da će novorestrukturirani posao mobilnosti rasti godišnje u proseku za oko 6 procenata do 2029. godine, kada će ostvariti godišnju prodaju veću od 80 milijardi evra.
Povezani članci
Tri četvrtine članica AmCham-a planira povećanje poslovanja i nove investicije u 2025. godini
AmCham kompanije članice umereno su zadovoljne poslovnom klimom u Srbiji
IKEA istraživanje pokazalo je da čak 80% dece u Srbiji povremeno prespava u krevetu roditelja
IKEA veruje da su deca najvažniji ljudi na svetu
A1 Srbija pokrenuo #BoljiOnline platformu za bezbednije i odgovornije korišćenje tehnologije
Kompanija A1 Srbija predstavila je javnosti svoju #BoljiOnline platformu