A1 Srbija pokrenuo #BoljiOnline platformu za bezbednije i odgovornije korišćenje tehnologije
Kompanija A1 Srbija predstavila je javnosti svoju #BoljiOnline platformu osmišljenu da različitim edukativnim sadržajima i aktivnostima osnaži pojedince svih generacija da bezbedno i odgovorno koriste tehnologiju. Svi materijali, kao i informacije o svim inicijativama nalaze se na sajtu www.boljionline.rs.
Platforma #BoljiOnline pruža konkretne savete za bezbednost na internetu, nudeći sadržaj prilagođen različitim ciljnim grupama, uključujući decu, roditelje, prosvetne radnike i uticajne ljude na društvenim mrežama. Uz učešće lokalnih stručnjaka, psihologa i digitalnih kreatora, A1 Srbija aktivno radi na unapređenju digitalne pismenosti dok internet čini bezbednijim i inspirativnijim mestom za sve.
#BoljiOnline pruža različite formate edukativnog sadržaja:
- Za roditelje: Praktični saveti stručnjaka kroz video zapise, podkaste i članke, kako bi bolje razumeli digitalni svet svoje dece i zaštitili ih na mreži.
- Za prosvetne radnike: Obrazovni alati, vodiči za diskusiju i kvizovi, lako primenljivi u učionici, za izgradnju digitalnih veština kod učenika.
- Za decu i mlade: Zabavan i informativan sadržaj koji kreiraju njihovi vršnjaci, uz video materijale influensera o temama kao što su sajber maltretiranje i digitalni bonton.
- Za influensere i digitalne kreatore: “Škola odgovornog influensa” koja nudi video lekcije i provere znanja, podstičući odgovorno kreiranje sadržaja i promovisanje pozitivnog digitalnog uticaja.
- Za širu javnost: saveti i alati koji doprinose sajber bezbednosti
Poziv na akciju za sigurniji digitalni svet
„Tehnologija ima moć da poveže, inspiriše i unapredi naše živote – ali samo ako se koristi odgovorno,” izjavila je Judit Albers, CEO A1 Srbija. „Sa platformom #BoljiOnline, ne samo da delimo znanje, već i angažujemo celu zajednicu – prosvetne radnike, kojima smo bili posvećeni i u prethodnoj kampanji „Mreža najvažnijih influensera“, zatim roditelje, mlade ljude i kreatore digitalnih sadržaja – u izgradnji bezbednijeg online prostora. U svetu u kojem ljudi u proseku provode više od 6 sati dnevno online, naša želja je da svi mi to vreme provodimo bezbednije i odgovornije, a platforma #BoljiOnline upravo pruža takvu podršku korisnicima kroz kvalitetan edukativni i praktičan sadržaj“.
Podrška Ministarstva informisanja i telekomunikacija
Ministarstvo informisanja i telekomunikacija i Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu kroz svoje aktivno zalaganje fokusirani su na zaštitu dece i mladih od online pretnji, kao i na edukaciju dece, roditelja i nastavnika o merama zaštite, pravilnom i ogovornom korišćenju digitalnih tehnologija. Njihova podrška platformi #BoljiOnline naglašava važnost zajedničkog delovanja institucija, privatnog sektora i drugih aktera u cilju stvaranja bezbednog digitalnog okruženja za najmlađe korisnike interneta.
„U današnjem digitalnom svetu, od suštinske je važnosti razvijati znanja dece i roditelja o potencijalnim rizicima i merama zaštite, jer je prevencija najbolji štit od svih online opasnosti. Zajedničkim delovanjem i borbom možemo da izgradimo bezbedniji digitalni svet za decu i zato je važno da poruke ovakvih zajedničkih kampanja dopru do svakog deteta, roditelja i nastavnika“ – izjavila je Emina Beković, koordinatorka Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu.
Partnerstvo sa Institutom za digitalne komunikacije
„Istraživanje sprovedeno među mladima u Srbiji* pokazuje da preko 57% ispitanika veruje da potpuno kontrolišu sadržaj koji postavljaju na mrežama, dok skoro 60% smatra da govor mržnje opstaje zbog nedostatka sankcija. Ovi podaci jasno ukazuju na važnost edukacije o digitalnoj pismenosti” – izjavila je Ana Mirković, psihološkinja i CEO Instituta za digitalne komunikacije, koji je partner A1 Srbija u kreiranju sadržaja i implementaciji aktivnosti, sa fokusom na mlade i digitalnu pismenost. „Platforma #BoljiOnline omogućava mladima da kroz interaktivne sadržaje razviju digitalne veštine i postanu odgovorni korisnici interneta, doprinoseći bezbednijem digitalnom prostoru.“
Platforma #BoljiOnline je ključna komponenta ESG strategije kompanije A1 Srbija, koja naglašava etičku upotrebu tehnologije, društvenu, ali i odgovornost pojedinca. Kroz ovaj projekat, A1 dodatno jača svoje dugogodišnje napore u oblasti digitalne pismenosti i sajber bezbednosti, osnažujući sve korisnike da se bezbedno i odgovorno kreću kroz digitalni svet. Sa resursima dostupnim za sve generacije, platforma je korak ka stvaranju pozitivnijeg i sigurnijeg online okruženja za sve.
Povezani članci
Tri četvrtine članica AmCham-a planira povećanje poslovanja i nove investicije u 2025. godini
AmCham kompanije članice umereno su zadovoljne poslovnom klimom u Srbiji
IKEA istraživanje pokazalo je da čak 80% dece u Srbiji povremeno prespava u krevetu roditelja
IKEA veruje da su deca najvažniji ljudi na svetu
Gebrüder Weiss slavi 20 godina poslovanja u Srbiji
Kompanija je do sada u svoja logistička skladišta uložila preko 20 miliona evra