EU podrška razvoju turizma Topole i Oplenca
Evropska unija, koja od 2019. godine kroz projekat „EU za kulturno nasleđe i turizam“ radi na podizanju turističkih kapaciteta Istočne Srbije, odlučila je da od 2022. godine uključi u ovaj projekat i opštinu Topola u centralnoj Srbiji. U Topoli će biti revitalizovana Kraljevska vinarija na Oplencu, a dodelom bespovratnih sredstava pružaocima turističkih usluga, edukacijama u oblasti turizma i kulturnog nasleđa, projekat će poboljšati turističku ponudu opštine i time podstaći ekonomski rast i otvaranje novih radnih mesta.
„Bavimo se razvojem vinskog turizma u Istočnoj Srbiji, posebno u Rogljevu, Rajcu i Smedovcu, gde ulažemo u poboljšanje infrastrukture. Sada ćemo raditi i sa Opštinom Topola, takođe na razvoju vinskog turizma. Zato će projekat finansirati obnovu nekih delova Kraljeve vinarije na Oplencu, a zajedno sa Opštinom ćemo raditi i na podizanju atraktivnosti ovog regiona“, rekao je vođa projekta #EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam Aleksandar Bec.
Kraljevsku vinariju, jednu od prvih profesionalnih vinarija u Srbiji, osnovao je 1931. godine kralj Aleksandar I Karađorđević, a vremenom su autohtone sorte vina Žilavka, Oplenka i Trijumf postale nadaleko poznate.
„Vinski podrum je urađen u stilu najboljih francuskih podruma. Ovde se nalaze i najstariji muzej vinarstva i vinoteka na Balkanu, a najstarije vino je iz 1921. godine. Oplenac je turistički najposećenije mesto u centralnoj Srbiji, a sa rekonstrukcijom kraljeve vinarije i obnovom vinograda, turistička ponuda će biti mnogo bolja, što će doprineti i povećanju posetilaca,“ izjavio je upravnik Zadužbine kralja Petra I Dragan Reljić.
Bogato istorijsko nasleđe i vinogradi koji je okružuju čine Topolu atraktivnom turističkom destinacijom. Posetioci mogu da uživaju u običajima i tradiciji, kao i bogatoj gastronomiji.
„Okosnica turizma Topole jeste upravo kulturno-istorijsko nasleđe i zadužbina kralja Petra I. To je ono što Topolu već duži niz godina obeležava na turističkoj mapi Srbije. Ono što Topola može da pruži je jedan širi razvoj turizma, što podrazumeva seoski i vinski turizam koji predstavljaju budućnost razvoja regije, zeleni turizam i povećanje smeštajnih kapaciteta. Time ćemo privući veći broj turista koji će provesti više dana u Topoli,“ rekla je Dragana Krstić ispred Turističke organizacije Oplenac-Topola.
Projekat „#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam“ finansiraju Evropska unija sa 22.000.000 evra i nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj BMZ sa 2.305.000 evra, a sprovodi ga Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ u partnerstvu sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija.
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu