Novi trend: Insta muzeji i kakve koristi od njih mogu imati brendovi?
Muzej za fanove selfija i Instagrama, zvuči zanimljivo?! Ljubitelji selfija dobili su priliku da budu još više kul, a brendovi mogućnost da se na inovativan način približe korisnicima. Ovaj trend nesumnjivo ima veliki potencijal.
Za početak, šta je Insta muzej?
Nema precizne definicije, ali možemo reći da ga čini postavka od nekoliko kreativnih „instagramičnih“ prostorija, koje obiluju atraktivnim enterijerom.
Na posetiocima je da kreativno iskoriste potencijal prostora, zabeleže nezaboravne uspomene i objave ih na društvenim mrežama.
Ovaj koncept je vrlo značajan jer redefiniše tradicionalno muzejsko iskustvo i daje nam smernicu daljeg razvoja institucije muzeja.
Razlika između insta-muzeja i standardnih PR aktivacija je u trajanju.
Umesto jednodnevnog događaja ili vikend senzacije, muzeji ovog tipa su otvoreni duži vremenski period.
Ovakvi projekti sa sobom, naravno, iziskuju veća ulaganja, ali i potencijalno veću dobit za brend.
Neki od vodećih brendova su prepoznali benefite ovog koncepta i kreirali prve postavke. Na primer, American Express Canada je organizovao prošlog juna u Torontu instagramičnu kompoziciju, koja je pokupila simpatije posetilaca. Svi su želeli da se fotkaju u džinovskoj činiji sa nudlama i podele na svojim profilima! Kako je to izgledalo pogledajte na slici ispod.
A, kako je došlo do pojave insta muzeja?
Tako što je porast interesovanja za jedinstvenim iskustvima prilika za brendove da pronađu nove kanale promocije koji nisu u direktnoj vezi sa prodajom.
„Za postizanje uspeha ovom strategijom, ključno je imati na umu da ovi muzeji nisu šablonski i da brendovi moraju da prilagođavaju sadržaj.
Važno je biti kreativan i osmisliti postavku tako da ponudite posetiocima iskustvo koje će im doneti „gomilu“ lajkova.
Verujem da će ograničenost boravka u ovim muzejima uticati pozitivno na takmičenje među brendovima, na još veću kreativnosti i inovativnost, što će sve ukupno korisnicima doneti kompletniji i uzbudljiviji celokupni doživljaj,“ zaključio je Stefan Plavšić, Digital Account Manager agencije Olaf&McAteer.
Evo i nekoliko prepoznatih benefita Insta muzeja za brendove:
Pružaju priliku za prikazivanje brend identiteta
Prvo pravilo u vezi sa ovim „selfi-fabrikama“ je da nema pravila. Brendovi imaju slobodu u kreiranju aktivnosti, u rasponu od opuštene turneje po sobama do skakanja u bazen sa loptama.
Ovakav prostor takođe može pomoći brendovima da se lično povežu sa ciljnom publikom i odmah dobiju povratne informacije o svom proizvodu i ukupnom iskustvu koje pružaju.
Kao pristupačan oblik zabave, ove instalacije omogućavaju posetiocima da postanu deo umetnosti.
S obzirom na ograničen vremenski rok, pružaju mogućnost personalizovanog i intenzivnog iskustva.
„Digitalno“ i „iskustveno“ se lakše dovodi u vezu sa brendovima
Prelazak društva u digitalno doba i procvat insta-muzeja, briše granicu između iskustvenog i virtuelnog.
Oni podstiču publiku da podele na društvenim mrežama svoju interaktivnu posetu, proizvodeći sadržaj koji korisnik sam stvara.Ovaj sadržaj prevazilazi okvire fizičke lokacije, pruža organski izvor promocije za brendove i doseže do ciljne publike.
Siguran korak ka stvaranju novih partnerstava
Odnosi sa influenserima, makro, mikro, ali i sve vazniji tzv. nano, postali su ključna komponenta kada je cilj širenje svesti o brendu. To daje slobodu brendu da istražuje i poseže za pojedincima koji bi se najbolje uklopili u njihovu kampanju.
Uključivanje različitog spektra influensera ne samo u oglašavanje, već i u stvaranje novih iskustava za korisnike i posetioce, omogućava dalji domet i stvaranje višedimenzionalnog lica brenda. Ova strategija treba da dovede do stvaranja pozitivne reputacije koja dolazi sa više profila relevantnih influensera i direktno pogađa ciljnu grupu.
Širi timski duh i privlači top talente
Sve ovo se organizuje da bi se kupci zabavili. Međutim, da bi se to realizovalo, potreban je kreativan i dinamičan tim koji će pokazati svoj talenat.
Uspešno sprovođenje projekta insta muzeja može nadahnuti i ostale top igrače u grani da razmisle o prelasku u takvu kompaniju.
Na taj način, pozicioniranost brenda biće visoka u okvirima grane, kao i u očima krajnjih korisnika.
Insta muzej i mediji
Nesvakidašnji vizuelni sadržaji, neverovatne mogućnosti kreiranja sadržaja i stabilan priliv novih posetilaca potencijalno će do ovakvih mesta dovesti i medije koji žele da zabeleže događaj. Naravno, da li će, zavisi od nekoliko uslova, ali to će biti deo sledeće priče…
Miloš Vranjanac
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu