Šansa za roditeljstvo obolelima od malignih bolesti – Zamrzavanje reproduktivnog materijala o trošku RFZO
Najučestaliji malignitet u reproduktivnom dobu žene je rak dojke, a sve više mladih u periodu od 20. do 30. godine suočava se sa malignim bolestima. Kompanija Avon već godinama daje na značaju redovnim samopregledima i zato ponovo, Nacionalni dan borbe protiv raka dojke koristi da skrene pažnju na ovu ozbiljnu temu koja se tiče svih žena.
Povodom obeležavanja Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, kompanija Avon je u saradnji sa Fondom B92 i uz podršku Ministarstva zdravlja i Instituta za javno zdravlje organizovala panel na temu “Podrška onkološkim pacijentkinjama na putu ka roditeljstvu”.
Očuvanje plodnosti i planiranje porodice nakon lečenja maligne bolesti je moguće i predstavlja realan cilj mladih žena sa dijagnostikovanim rakom dojke u ranom stadijumu. Zato je Republički fond za zdravstveno osiguranje usvojio pravilnik kojim se obolelima od malignih bolesti omogućava zamrzavanje jajnih ćelija, spermatozoida i embriona pre početka lečenja, o trošku RFZO-a, što će početi da se primenjuje kada Ministarstvo zdravlja da saglasnost na pravilnik.
“Na ovom predlogu smo počeli da radimo još za vreme korone, ali je pandemija to nažalost usporila. Važno je napomenuti da ovo nije samo inicijativa za zamrzavanje genetskog materijala. Zaokružili smo ciklus i omogućili smo pacijentima koji uđu u ovaj proces da uđu i u proces vantelesne oplodnje o trošku države” – izjavila Ivana Đunisijević u ime RZFO.
Ova oduka je od krucijalnog značaja za sve žene koje se suočavaju sa karcinomom dojke. Ovakva bolest, kao i njeno lečenje može dovesti do steriliteta, što stvara dodatan psihološki pritisak, posebno na žene koje se u trenutku otkrivanja bolesti još uvek nisu ostvarile kao majke. U takvoj situaciji žene vode dvostruku bitku – bitku za život i bitku za potomstvo.
“Ciljevi Ministarstva zdravlja su unapređivanje dijagnostike i poboljšanje lečenja. Na ovom putu svi uvek imaju podršku. Brinemo o svojim pacijentima, posebno o primarnoj grupi pacijenata, poput onih koji su oboleli od malignih bolesti. Mislim da o tome govori i činjenica da danas više, prema našim saznanjima, ne postoji lista čekanja za zračenje, dok je ranije ta lista postojala. U budućnosti planiramo da nastavimo sa ulaganjima, kako u dijagnostičku i opremu za lečenje, tako i u stručni kadar i u akte”, rekla je Slađana Đukić pomoćnica ministra za zdravstveno osiguranje, Ministarstvo zdravlja Republike Srbije.
Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ rak dojke predstavlja vodeći maligni tumor kada je reč ooboljevanju i umiranju žena u Srbiji, iako se pravovremenom dijagnostikom i adekvatnom terapijom može u potpunosti izlečiti. Prema poslednjim podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, tokom jedne godine registrovano 4561 novoobolelih i nažalost 1691 žena koje su izgubile bitku za život. Zbog toga je pravovremeni redovni pregled zaista važan za sve žene.
“Mamografija je radiografski pregled tkiva dojke i predstavlja zlatni standard u dijagnostici raka dojke. Takođe, mamografija je pregled koji je način sekundarne prevenicije – ranog otkivanja ove bolesti u skrining programu. Primarno, u okviru skining programa mamografiju treba da uradi jednom tokom dve godine svaka žena životne dobi od 50 do 69 godina prema preporukama Međunarodne agenicije za kontrolu raka”, rekla je prof. dr Verica Jovanović direktorka Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“
Tradicionalno u okviru panela povodom Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, Avon je Priznanje za životno delo ove godine dodelio dr sc med Mirjani Branković – Magić, genetičarki, naučnoj savetnici i predsednici Evropa Dona Srbija organizacije.
“Jedna od najznačajnih aktivnosti u kompaniji Avon, već skoro dve decenije, jeste Akcija za borbu protiv raka dojke. Ponosna sam što nas upravo žene prepoznaju kao brend i zajednicu koja ih osnažuje i brine o njima! Odgovorno i udruženo šaljemo snažnu poruku svima – rak dojke je izlečiv u 90% slučajeva, samo ukoliko se redovnim pregledima otkrije na vreme. Nacionalni dan borbe protiv raka dojke je idealna prilika da podsetim žene da zakažu svoj pregled već danas, jer to je zaista najvažnije!” rekla je Milica Savinšek, PR i advertajzing supervizor kompanije Avon za Adriatic region
Isticanjem roze vrpce, podršku obeležavanju Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, pružiće televizije i štampani mediji, a Avalski toranj i važni objekti u Novom Sadu biće osvetljeni roze bojom.
Povezani članci
A1 Srbija dobitnik SAM nagrade „Kampanja od nacionalnog značaja“
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera“ prepoznata kao primer društvene odgovornosti
USAID i Impact Hub dodelili 8 grantova preduzetnicama iz južne Srbije
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara
Dve nagrade za Erste Banku: Liderstvo u inkluziji i borbi protiv klimatskih promena
Erste Banka Srbija osvojila je dva prestižna priznanja na godišnjem CSR & ESG Forumu