OUR BLOG

27 авг 2020

Odgovor Instagram-a na sve veći rast TikTok-a

Instagram je nedavno lansirao svoj novi feature pod nazivom “Instagram Reels” koji dosta podseća na TikTok.

Reels je novi “prostor” u okviru postojeće Instagram aplikacije gde ćete moći da kreirate, editujete i gledate video content.

Ključno je to, da će Reels sekciju činiti vertikalni video snimci koji će se skrolovati na dodir ekrana, baš kao na TikTok-u, a moći ćete da dodajete svoju muziku i snimate handsfree video content, što ranije nije bilo moguće sa Story-jem.

Za sada je ova nova opcija dostupna u SAD-u, Francuskoj, Brazilu i još nekoliko zemalja, a očekuje se da će u narednim nedeljama stanovnici još 50-ak država dobiti priliku da uživaju u ovoj novoj funkciji.

Da li će i Srbija biti na tom spisku, ostaje nam da vidimo.

Bilo kako bilo, ovo su ključne karakteristike Instagram Reels-a:

  • Kratak video sadržaj u formatu 9:16
  • Dužina video snimka može biti od 3 do 15 sekundi
  • Može se snimiti direktno unutar Reels kamere i/ili upload-ovati sa vaše kamere na mobilnom
  • Može se snimiti odjednom ili kroz serije koje će se upload-ovati zajedno
  • Može se upload-ovati samo na mobilnim uređajima

Kako je Instagram Reels zamišljen?

Reels video snimke moći ćete da vidite:

  1. Dok skrolujete, u sekciji Instagram feed
  2. Na profilu koji ga je objavio
  3. U sekciji Instagram Explore
Izvor: Social Media Examiner

Ukoliko je Reels postavljen na feed, videće se isto kao i svaki drugi post. Prepoznaćete ga tokom skrolovanja po ikonici u donjem levom uglu snimka, a kada uđete na nečiji Instagram profil, ova ikonica će se nalaziti u gornjem desnom uglu videa.

Izvor: Social Media Examiner

Kada je u pitanju odeljak Explore, na vrhu stranice će biti prikazan jedan veći Reels video koji je odabran za vas, dok će ostali biti vertikalno poređani ispod.

Jednom kada pogledate Reels video iz Explore ili Home feed-a, skrolovanjem na dole, moći ćete da nastavite „surfovanje“ kroz Instagram Reels sekciju, baš onako kako je to osmišljeno i na TikTok-u.

Izvor: Social Media Examiner

Instagram Reels za brendove i Influensere

Sada kada znate šta je Instagram Reels, verovatno se pitate kako da ovu funkciju iskoristite najbolje za svoj brend ili posao.

Ako želite da budete uspešni kreatori na Reels-u, vaš sadržaj mora biti  thumb stopper (palac-stoper).

To znači da je veoma važno da u prvom kadru, odnosno u prvih nekoliko sekundi, prenesete ključnu poruku koja će zaintrigirati vašu ciljnu grupu i motivisati je da nastavi sa gledanjem.

Šta sve možete postaviti na svoj Instagram Reels? Ukoliko već kreirate tutorijale, edukativne video snimke za proizvode ili savete u svojoj industriji, definitivno možete plasirati video sličnog pravca i za Reels.

Takođe, možete objaviti recimo i „behind the scenes“ ili employer branding video, kako biste prikazali šta vaša kompanija radi.

Najbolji primer možemo videti u modnoj industriji, gde Instagram Reels nudi široku paletu mogućnosti za prikazivanje odevnih kombinacija i stilova.

Recimo, veoma je popularan koncept u kome zaustavljate video gde ste obučeni na jedan način, a nastavljate ga video snimkom gde ste potpuno drugačije odeveni.

Takođe, ukoliko imate proizvod koji je potrebno sklopiti, sastaviti ili montirati, mogli biste kreirati zabavan timelapse video i tako prikazaticeo proces, od početka do kraja.

Važno je napomenuti da većina ljudi koji gledaju Instagram Reels neće čitati naslove, naročito duge.

Ako u svom postu imate call to action ili ključnu poruku, proverite da li ste je iskomunicicrali u naslovu, kako biste bili sigurni da je gledalac video baš ono što ste želeli.

Izvor: Social Media Examiner

#1 Napravite svoj prvi Instagram Reels

Pre nego što krenete sa produkcijom, preporučujemo vam da pogledate snimke drugih brendova koje inače pratite.

Napravite balans između onoga što funkcioniše i onoga što vam se dopada.

Reels video snimke kreirate na sledeći način:

  1. Pristupite Reels kameri kroz Story kameru
  2. Do nje stižete sa svog Home feeda (ne sa svog profila)
  3. Na dnu ekrana videćete tri opcije: Live, Story i Reels
  4. Kliknite na Reels da biste otvorili kameru
Izvor: Social Media Examiner

Kada se kamera otvori, na levoj strani ekrana videćete alate za navigaciju, a u gornjem levom uglu je ikonica Settings koja zadržava ista podešavanja kao i za vaše Instagram Story-je.

Ikonice na sredini ekrana služe za snimanje i uređivanje video zapisa.

Ako želite da dodate kreativne efekte u svoje klipove, morate ih odabrati pre snimanja, jer ih nije moguće dodavati nakon što ste snimili video.

Kada su u pitanju biznis profili, odnosno brend stranice, pristup do ove tri funkcije nalazi se duž leve ivice ekrana:

  • Brzina: Dodirnite Speed da biste odabrali bržu ili sporiju verziju snimanja.
  • Efekti: Kliknite na Effects i odaberite filter po želji koji se nalazi na dnu gde je dugme za snimanje. Ako u ponuđenim efektima ne pronađete odgovarajući, na kraju liste se nalazi opcija u okviru koje možete da pregledate i ostale efekte.
  • Tajmer za handsfree snimanje: Dodirnite ikonicu u obliku sata i podesite tajmer.
Izvor: Social Media Examiner

Ukoliko snimate bez tajmera (recimo selfie), snimanje možete startovati pritiskom na veliko dugme u dnu ekrana koje treba da držite onoliko koliko želite da traje video, kao na Instagram Story-ju.

Možete kreirati i više snimaka, ukupno do 15 sekundi.

Dok snimate, videćete liniju koja se pomera preko vrha ekrana (sa leva na desno) i ona simbolizuje dužinu trajanja videa.

Njen kraj se nalazi tačno na 15-oj sekundi. Nakon što snimite svoj klip, ova linija će predstavljati ukupnu dužinu vašeg videa i broj snimaka koje ste kreirali do tada.

Izvor: Social Media Examiner

Kada završite sa snimanjem, klikom na strelicu ulevo, možete pregledati, iseći ili obrisati video.

Izvor: Social Media Examiner

Da biste ga isekli, kliknite na ikonicu u obliku makaza i na ekranu će se prikazati timeline snimka.

Ovde možete podesiti njegovu početnu i krajnju tačku, i na kraju dodirnite taster Trim koji se nalazi u gornjem desnom uglu.

Izvor: Social Media Examiner

Ako želite da izbrišete snimak, kliknite na ikonicu u obliku kantice za smeće i zatim potvrdite svoj izbor. Za povratak na režim snimanja, kliknite na strelicu udesno.

Izvor: Social Media Examiner

Instagram Reels nije rezervisan samo za snimanje i kreiranje sadržaja. Ovde možete da upload-ujete video zapise koje ste prethodno kreirali.

Platforma podržava samo video content, pa samim tim ne možete upload-ovati slike.

Ukoliko želite da upload-ujete video content iz vašeg telefona, kliknite na mali kvadrat u donjem levom uglu ekrana i skrolujte kroz vašu video galeriju dok ne pronađete željeni snimak.

Za poravnanje snimka sa poslednjim snimljenim, upotrebite alat Align (ikonica sa dva kvadrata) na levoj strani ekrana.

Ovo će stvoriti prozračnu kopiju vašeg poslednjeg klipa, tako da možete da uskladite novi snimak i stvorite neprimetan prelaz između isečaka.

Izvor: Social Media Examiner

Možete i da koristite recimo ikonice na vrhu Reels kamere da biste dodali nalepnice, tekst i crteže u vaš klip, baš kao što ste navikli u Instagram Story-jima.

To radite klikom na strelice usmerene prema dole, na gornjoj traci sa alatima.

#2 Objavite sadržaj na Reels feed-u, vašem feed-u ili Story sekciji

Kada završite sa kreiranjem content-a, dodirnite desnu strelicu na dnu ekrana i bićete prebačeni na ekran za deljenje, gde birate placement-e za vaš video zapis.

Na vrhu ovog ekrana videćete dve kartice: Reels i Stories.

Izvor: Social Media Examiner

Važno: Ako želite da podelite snimak na svoj Story, prvo morate tu opciju obeležiti kao što je predstavljeno na slici iznad.

Jednom kada ga podelite u svoj feed, Reels feed ili snimite video kao draft, više nećete imati mogućnost da ga delite na svoj Story.

Da biste delili video sa Instagram Reels-a na vaše Story-je, kliknite Stories, pa zatim taster Share.

Takođe ga možete podeliti na vašu listu prijatelja ili kao direktnu poruku pojedincu ili grupi.

Izvor: Social Media Examiner

Kada dodirnete dugme Share da biste podelili video na Story, on će biti podeljen u postojećoj formi.

U post ne možete dodati nalepnice, tagove ili bilo šta drugo.

Ukoliko želite da formatirate ili izmenite video, kliknite na karticu Reels i posebnu pažnju obratite na na Cover sliku, ona predstavlja početni kadar videa i vidljiva je na feed-u.

Izvor: Social Media Examiner

Kada je u pitanju copy, možete koristiti do 2.200 karaktera i 30 # , baš kao što biste to radili i u običnoj objavi na Instagram-u.

Upozorenje: Ako vaš post ima više od 2.200 karaktera ili 30 # , video će biti objavljen bez opisa.

Vodite računa da ne pređete ove „granice“, i za svaki slučaj, sačuvajte (kopirajte) opis.

Kada content bude bio spreman za upload, odaberite gde ćete ga deliti. Automatski će se prebaciti u Reels galeriju, koja se pojavljuje na vašem Instagram profilu.

Takođe, možete ga podeliti i u feed-u, da bi ga pratioci videli dok skroluju.

Ako niste spremni da javno podelite post, ali želite da ga sačuvate za kasnije, kliknite na opciju Save as a draft pri dnu ekrana (kasnije možete da se vratite i menjate video po potrebi).

Izvor: Social Media Examiner

#3 Obrišite Instagram Reels video ili ga uklonite sa feed-a

Kada na svoj profil objavite najmanje jedan video sa Instagram Reels-a, pojaviće vam se i sama ikonica Reels.

Klikom na nju, moći ćete da pristupite i narednim Reels klipovima koje budete kreirali.

Oni će biti prikazani hronološki, a broj prikaza svakog videa biće vidljiv na naslovnoj slici, svima koji gledaju vaš nalog ili video zapise sa Reels-a.

Ako dodirnete dugme u obliku tri tačke pored ikonica like/comment/share na dnu vašeg video zapisa, pristupate i dodatnim funkcijama za taj video.

Odavde možete da:

  • Izbrišite video iz sekcije Reels
  • Uklonite video (ali ga sačuvate u sekciji Reels)
  • Kopirate URL video snimka da biste ga podelili sa drugima
  • Podelite URL video snimka na drugu platformu (poput e-pošte)
  • Sačuvate video na svom mobilnom telefonu
Izvor: Social Media Examiner

Instagram Reels je atraktivan novitet i mnogi brendovi će tražiti načine da iskoriste ovu platformu.

Iako veliki broj korisnika prenosi svoje TikTok-ove na Reels, savet je da ipak kreirate sadržaj koji oslikava vaš ton i stil na samom Reels-u.

Obavezno testirajte ovu novu opciju i imajte u vidu ograničenja pre nego što započnete sa promocijom vašeg brenda na ovaj način. I što je najbitnije, zabavite se!

Izvor: Social Media Examiner

srdjan

Write a Reply or Comment