Zaštita podataka na internetu biće goruća tema u 2019.


Podaci.
Ako postoji jedna tema koja će biti aktuelna u 2019. godini, onda će to biti pitanje zaštite ličnih podataka.


Naši lični podaci se prikupljaju, skladište, analiziraju, prodaju i razmenjuju kao nikada pre. A ne treba zaboraviti i da ih često kradu i zloupotrebljavaju.


Podaci su postali „valuta“ za mnoge digitalne usluge koje dobijamo „besplatno“. Umesto evrima ili dolarima, ljudi plaćaju deljenjem svojih podataka na bezbrojnim aplikacijama, društvenim mrežama i servisima. Ovaj trend podataka kao valute tiče se svakog dela našeg života – umreženih domova, povezanih automobila, upravljanja zdravljem i kondicijom, alatkama za mape i saobraćaj, kupovinom na internetu.

Većina potrošača priznaje da im je nelagodno pri pomisli na to da se njihovi lični podaci prikupljaju i koriste izvan opsega proizvoda ili usluge na koju su se pretplatili.


Šta korisnici misle o zaštiti podataka?


Potrošači nemaju poverenja u kompanije u pogledu svojih podataka, ali ne znaju šta zapravo da urade u vezi sa tim.


Kako je uočeno u ranijem istraživanju o stavu korisnika prema tehnologiji, oni zaista jesu rastrzani – više od 75% ispitanih potrošača izjavili su da im se ne dopada to što kompanije prodaju njihove podatke, a osam od 10 ispitanih smatra da je potrebno više regulative u oblasti zaštite podataka.


Pa ipak, više od polovine njih pristaje na uslove o privatnosti a da ih nisu detaljno pročitali, dok 80% ne veruje da institucije zaista mogu da zaštite njihovu digitalnu privatnost. Ovakve izjave bi trebalo da podstaknu sektore korporativnih komunikacija i top menadžment kompanija na razmišljanje i akciju.

zaštita podataka
Korisnici koji su tehnološki najnapredniji su istovremeno i najzahtevniji kada se radi o poštovanju privatnosti i zaštiti podataka.

Kako brendovi treba da reaguju kada zaštita podataka i bezbednost postanu teme?


Imajući u vidu brojne ekscese i slučajeve curenja podataka koji su punili naslove, naš stav je da morate pokrenuti otvoren razgovor sa svojim potrošačima o tome kako koristite i štitite njihove podatke.


To gotovo uvek pokreće veću raspravu. Na koji način da to uradimo? Šta da kažemo o podacima i privatnosti? Kako da postignemo ravnotežu između otvorenosti i deljenja prevelike količine informacija?


Za mnoge brendove, ovo može biti prva situacija u kojoj će morati da dubinski rade na reputaciji i krizama ili problemima. Kompanije će možda biti svedoci kako se fanovi njihovog brenda pretvaraju u „techruptor-e“ – pionirsku publiku za koju istraživanja pokazuju da će biti na čelu zahteva za promenama u načinu na koji kompanije posluju i odnose se prema njima.


Kako komunicirati stav kompanije prema zaštiti podataka potrošača?


Ok, dosta o problemu – vreme je da počnemo da ga rešavamo. Dajemo vam sedam smernica koje će pomoći da započnete dijalog sa korisnicima kada je zaštita podataka u pitanju.

  1. Javno tražite da vam se postave pitanja i daju komentari. Kompanije se izlažu reputacionom riziku ako ne vode otvoren dijalog o podacima. Budite transparentni u načinu na koji rukujete privatnošću i bezbednošću podataka. Javno i iskreno ohrabrite komentare. I zaista slušajte.
  2. Obezbedite podršku menadžmenta. Čak i najbrilijantniji, najsveobuhvatniji plan komunikacije ne može da uspe bez uključenosti i podrške top menadžmenta kompanije. Ohrabrite ih da pomenu temu u govorima i na javnim forumima, i da odgovaraju pitanja direktno. Steći ćete poverenje potrošača ako su oni uvereni da ljudi koji vode kompaniju ozbiljno shvataju pitanje podataka.
  3. Zapamtite, sve interno može (i verovatno hoće) postati eksterno. Dijalog o podacima ne treba da bude samo skup izjava i politika koje je teško razumeti. Da bio efikasan i kredibilan, mora da postane deo korporativne kulture. Ništa ne šteti reputaciji kompanije više nego kada interni mejl ili poruka procure – posebno ako pokazuju kako kompanija krije određene akcije od potrošača dok javnosti govori nešto sasvim drugo.
  4. Ne pričajte u apsolutnim kategorijama. Ništa nije 100% bezbedno. Budite iskreni o stalnom napredovanju.
  5. Odgovorite na pitanja koja ljudi postave. Činjenice su odlične – ali činjenice ne znače da je vaš brend transparentan. Odvojite vreme da razumete i odgovorite na pitanja potrošača o njihovim podacima.
  6. Omogućite kontakt sa ljudima. Ako potrošači ne mogu da dopru do odgovorne osobe kako bi razgovarali o svojim podacima, već niste uspeli. Blokiranje kontakta sa ljudima o nečemu tako važnom može da uništi poverenje.
  7. Ne osipajte drvlje i kamenjeAko vaša priča o podacima nije 100% dopadljiva javnosti, budite pažljivi pre nego što napadnete konkurente ili postanete previše arogantni u svojim izjavama.

Ohrabrite top menadžment da pominje temu zaštite podataka u govorima i na javnim forumima i da na pitanja odgovara direktno.


Imajući u vidu donošenje Opšte uredbe o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR) u Evropskoj uniji, kao i sličnog zakona koji uskoro stupa na snagu kod nas, verujemo da će zaštita podataka i privatnost u 2019. godini sve više uticati i na kompanije u Srbiji.


Zato savetujemo da budete proaktivni, informišete se i pripremite na dolazeće promene, i time povećate šanse da zadržite „techruptor-e“ kao svoje saveznike i fanove.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

eight − seven =