OUR BLOG

22 мај 2020

Korona „nemilosrdno“ digitalizovala sve pred sobom

Da nam je neko pričao da će za svega nekoliko dana vrtići, škole i fakulteti preći na online nastavu, rekli bismo mu da ima talenat za pisanje sience fiction priča i da proba da aplicira za filmsku i televizijsku režiju…

Šalu na stranu, zaista, sve čestitke za profesore, a postavlja se pitanje za sve one „agilnije“, da li su i u kojoj meri oni uspeli da odgovore na ovako radikalan zaokret?

U našoj industriji, oni od kojih se najviše očekuje da stoje na čelu kolone za inovacije i agilnost su bez dileme agencije, brendovi i oglašivači (slučajno poređani ovim redosledom, uz podjednaku odgovornost).

Analitika poručuje: „Bili ste u pravu“…

Prošlo je samo nedelju dana i analitika je krenula da nam potvrđuje ono što smo već i znali: korisnici na mrežama više nego ikada žele kvalitetan sadržaj koji se ne tiče samo promocije kompanije ili njenih proizvoda.

Publika je „gladna“ zanimljivih, korisnih i vrednih informacija.

Cene po kliku ili na hiljadu impresija, jeftinije su za ovu vrstu kreative, pa tako, za isti iznos, moguće je dopreti do znatno većeg broja ljudi ukoliko se kroz sadržaj bavite njihovim potrebama, a ne samo promocijom (samopromocijom).

Brendovi će u narednom periodu morati još bolje da neguju svoje korisnike i vode računa o njihovim socijalnim i psihološkim potrebama. Poslovanje sa offline-a je prešlo na online gde god da je to bilo moguće, a digitalno optimizovan content koji je pregledan, jednostavno dizajniran i na samo jedan klik do onoga što nam treba, postao je standard.

Deca, roditelji i profesori su položili, a mi?

Nećete morati ponovo u isti razred, odahnite. Većina je zaista herojski uspela da izađe na kraj sa svim izazovima koji nikada nisu bili teži.

Do skoro se pričalo kako su korisnici sve „razmaženiji“, ipak, čini se da bi ovoga puta bilo preciznije da kažemo da „industrija posle pandemije mora biti pažljivija i opreznija kao nikada do sada, osluškujući korisničke potrebe“.

Ovo je način da kao brend sačuvamo svoj biznis, ali i da olakšamo život našim korisnicima, i upravo u ovoj rečenici je ključ: sačuvati biznis i olakšati život korisnicima.

Ova dva pojma, iako neki smatraju da su u suprotnosti, zapravo nisu.

Olakšati ili ulepšati život svojim potrošačima = očuvanje i rast biznisa. Iz ove formule dalje sledi da je koristan i relevantan Content sa fokusom na potrebe korisnika a ne karakteristike proizvoda, najbolji put za promociju, prodaju i jačanje brenda.

Nije sve u „hard selling-u“, ima nešto i u Content-u

Zar nam je bio potreban COVID-19 da shvatimo da može i bolje od onoga što smo do sada kreirali? Većina je ovo sada konačno razumela, pa je tako otvoren novi prostor da u budućnosti kreiramo sadržaj za potrošače koji neće biti ignorisan zato što smo se fokusirali samo na „sebe“.

A za one koji se još dvoume, neće nam biti teško da ponovimo:

  • Korisnike sve manje interesuju tradicionalne reklame
  • Tako ćemo im retko šta više prodati
  • Treba da kreiramo Content koji će biti okrenut njima, zanimljiv, koji će im rešiti problem ili ulepšati život, koji će ih edukovati
  • Nakon što smo uspeli da dobijemo njihovu pažnju i poverenje, tek onda možemo krenuti da im prodajemo naše proizvode

Savet za dalje: nema vraćanja na staro

Iako deluje da virus prolazi, nikako se ne treba vraćati na staro! Digitalna pismenost je na našem tržištu sada znatno poboljšana, korisnici su se za vreme pandemije edukovali i sve više procesa obavljaju online. Velika zasluga za ovaj obrt pripada online školama – deca i roditelji više ne koriste svoje telefone samo za Instagram ili Viber dopisivanje, sada se preko našeg džepnog „prijatelja“ edukuje, radi, polažu ispiti, plaća, kupuju kućni aparati, garderoba, sportska oprema, cveće, pokloni, knjige… Verovatno veliki deo ovih ljudi više nikada neće stati na šalter, jer, zašto bi?

Zato je neophodno da zadržimo online prisustvo i support kao u jeku pandemije.

Mnogima se dopalo da sve rešavaju na par klikova iz udobnosti svoga doma, pa je tako realna mogućnost da brendovi/agencije/oglašivači koji se vrate u offline komfor zonu, izgube svoje kupce/klijente/posetioce.

Uopšte ne zvuči nerealno da kupac „otkaže dugogodišnju vernost“ brendu i pređe kod konkurenta koji ima bolji online support.

Šta smo naučili od ove krize?

Dobri content kreatori verovatno nisu naučili ništa novo, jer su pravili ovakav content i ranije. Ali, šta su naučili ostali?

Ne bismo preterivali ako bismo bukvalno pred svaki klik na „publish“ taster na Facebook-u ili Instagram-u, stali i razmislili kao da pokrećemo Start-up biznis, uz pitanje: „Koji problem rešavamo danas našem korisniku ako ovo objavimo?“

Ukoliko bi odgovor bio nijedan, verovatno onda nema potrebe ni da objavljujemo.

Onako kako smo se ponašali tokom pandemije, treba da se ponašamo svaki dan.

Stefan Plavšić

Digital Account Manager

srdjan

Write a Reply or Comment